سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی از افتتاح خانه بهداشت کارگری مجتمع صنایع غذایی شیر رضا در یزد خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد -فلاحتی گفت: مجتمع صنایع غذایی شیر رضا با شبکه سازی و صادرات غیرنفتی که به ۲۳ کشور دارد مدیران آن مصداق بارز فرمانده جنگ اقتصادی هستند که ارزش افزوده را به کشور برگشت داده است.

او گفت: تامین، حفظ و ارتقای سطح سلامت نیروی کار علاوه بر این که یکی از مولفه‌های منابع انسانی است، یکی از عوامل مهم رشد و ارتقای فناوری و تولیداست.

فلاحتی گفت:رشد و شکوفایی اقتصاد جامعه به نیروی ماهر و سالم کار بستگی دارد و این امر زمانی میسر می‌شود که خدمات بهداشتی و تسهیلات مورد نیاز کارگاهی برای شاغلان در بالاترین سطح ممکن تامین و ارائه گردد.

فلاحتی با بیان اینکه سلامت نیروی کار از مهم‌ترین وظایف دولت قلمداد شده و قانون نیز متولیان امر را به حفظ و پاسداری از سلامت و ایمنی کارگران موظف نموده است گفت: بنگاه‌های اقتصادی که بین ۵۰ تا ۵۰۰ نفر نیرو دارند طبق قانون باید خانه بهداشت کارگری در آن‌ها دائر باشد.

او گفت: نقش و جایگاه این مراکز در واحد‌های تولیدی در دوران همه گیری کرونا بر همه مشخص شد و خوشبختانه با رصد و پایش کارگران بیمار شاهد عدم تعطیلی کارگاه‌های تولیدی در این دوسال بودیم.

فلاحتی گفت: مجتمع صنایع غذایی شیر رضا با شبکه سازی و صادرات غیرنفتی که به ۲۳ کشور دارد مدیران آن مصداق بارز فرمانده جنگ اقتصادی هستند که ارزش افزوده را به کشور برگشت داده اند.

او گفت: ارتباط صنعت و دانشگاه در این مجتمع به عینه لمس می‌شود. کارگرانی که در شهرک صنعتی یزد مشغول به کار هستند به صورت مهارتی نیز از طریق دانشگاه اموزش می‌بیند و از کارگر ساده به کارگر فنی و مهارتی ارتقاء می‌یابند. این مرکز می‌تواند نیرو‌های فنی مورد نیاز واحد‌های تولیدی شهرک صنعتی یزد را تربیت کند.

سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد از بخش‌های مختلف مجتمع صنایع غذایی شیررضا دیدن کرد و در جریان روند کار این واحد تولیدی قرار گرفت.

همچنین در این مراسم کلنگ احداث مرکز طب کار امام رضا مجتمع صنایع غذایی شیررضا به زمین زده شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار