۲۱ طرح اقتصادی و زیربنایی در بخش پُلان و پیرسهراب چابهار افتتاح و کلنگ‌زنی شد

همزمان با دهه مبارک فجر ۲۱ طرح اقتصادی، عمرانی و زیرساختی با اعتبار ۷۹۰ میلیارد ریال در بخش پُلان و پیرسهراب چابهار با حضور "علیرضا میر" معاون توسعه و برنامه‌ریزی فرمانداری این شهرستان و جمعی از مسوولان به بهره‌برداری رسید.

 باشگاه خبرنگاران جوان زاهدان - مدیر امور برق شهرستان چابهار در حاشیه افتتاح طرح‌ها گفت: تنها با افتتاح ۹ طرح تقویت ولتاژ برق بخش پلان (مجموعه روستاهای جادوزهی‌ها) با مشارکت بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و مدیریت امور برق استان مشکل قطعی برق بیش از پنج هزار خانوار از اهالی این بخش برطرف شد.

محمودرضا اکبری می گوید: افتتاح این طرح با نصب ۷۰ ترانس برق باعث شده که در تابستان‌ها و زمان اوج مصرف با افت ولتاژ مواجه نباشیم.

به گفته او    تا پایان سال نیز ۷۶ ترانس در این منطقه برق‌دار و مشکل چندین ساله مردم برطرف می‌شود.

او گفت: برای بخش‌های پُلان و پیرسهراب ۷۰۰ میلیارد ریال طرح برقرسانی تعریف شده است و در این طرح‌ها ۲۳۰ کیلومتر شبکه روستایی اجرا می‌شود تا در حوزه تامین برق روستاها مشکلی نداشته باشیم.

شمسیه شیرخان‌زهی بخشدار مرکزی چابهار نیز در آیین افتتاح مدرسه روستایی و خیرساز "هامون یک گفت: این مدرسه هدیه شرکت خط لوله هامون است و با زیربنای ۱۰۰ متر مربع، سه کلاس دارد البته باید برای حصارکشی و حیاط سازی آن حمایت شود.

امروز همچنین طرح‌هایی در حوزه راه روستایی افتتاح و کلنگ‌زنی شد که جاده آسفالته محور چوکات و کورسر و دو دستگاه پُل ازجمله این پروژه‌ها بودند. پُل فتحعلی کلات در بخش پیرسهراب نیز با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی و ملی کلنگ‌زنی شد.

مجموعا ۵۸۰ میلیارد ریال طرح راهداری در بخش‌های پُلان و پیرسهراب افتتاح و کلنگ زنی شد.

همچنین طرح بهداشتی درمانی (خانه بهداشت روستایی) در روستاهای غلام‌محمدبازار افتتاح شد و دو واحد آموزشی خیرساز (روستاهای یوسف‌زهی و چیلسر) با مشارکت سازمان تجهیز و نوسازی مدارس استان نیز به بهره‌برداری رسید.

یک واحد تولید نان (خبازی) بخش خصوصی در روستای صدیق‌زهی با اعتبار ۶ میلیارد ریال نیز به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار