آیت‌الله نوری همدانی به شرح گستره علوم و معارف اسلامی و همچنین نیاز‌های جامعه پرداخت و با لازم دانستن تخصص‌گرایی در حوزه‌ها گفت: تربیت پژوهشگران بر اساس استعداد و توانایی آنان باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم - آیت الله نوری همدانی مرجع تقلید شیعیان ظهر امروز در دیدار حجت‌الاسلام مقیمی معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه که در دفتر معظم له برگزار شد، گفت: برای معرفی اسلام و برطرف کردن نیاز‌های جامعه ضرورت پژوهش در تمام زمینه‌های علوم اسلامی بیش‌ازپیش احساس می‌شود.

آیت الله نوی همدانی با تأکید بر اهمیت پژوهش در حوزه‌های مختلف علوم دینی گفت: برای معرفی اسلام به دنیای امروز و برطرف کردن مشکلات و نیازمند‌های زمان معاصر ضرورت پژوهش در تمام زمینه‌های معارف و علوم اسلامی بیش‌ازپیش احساس می‌شود.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه در ادامه به شرح گستره علوم و معارف اسلامی و همچنین نیاز‌های جامعه پرداخته و با لازم دانستن تخصص‌گرایی در حوزه‌ها گفت: لازم است تربیت پژوهشگران بر اساس استعداد و توانایی آنان باشد.

مرجع تقلید شیعیان گفت در گذشته تربیت محققان براساس توانایی و ذوق آن‌ها بوده و این موضوع را در سیره امام باقر (ع) و امام صادق (ع) به‌روشنی مشاهده می‌کنیم که این دو امام افراد را بر اساس استعداد و توانایی‌های که داشتند دسته‌بندی و آموزش می‌دادند.

آیت‌الله نوری همدانی در ادامه ارتباط و گفتگو‌های علمی میان محققان را از نیاز‌های جوامع علمی امروز دانست وگفت: ارتباط و برگزاری همایش‌ها و مناظرات علمی میان محققان و اندیشمندان یکی از عوامل مهم در پیشبرد و برجسته‌سازی نتایج علوم است.

مرجع تقلید شیعیان گفت: باید در کنار برگزاری مناظرات و جلسات علمی از محققان و صاحب‌نظران برجسته تقدیر کرد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار