مدیرعامل شرکت توزیع برق استان زنجان گفت:قبل از پیروزی انقلاب،فقط ۷ روستای استان از نعمت برق بهره‌مند بودندکه این تعداداکنون به ۹۰۳موردرسیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان -علیزاده امروز پنجشنبه در مراسم افتتاح ۸۹۸ پروژه توزیع برق استان با اشاره به اینکه این تعداد پروژه بعد از هفته دولت امسال و طی پنج ماه اخیر به اتمام رسیده، گفت: شرکت توزیع برق استان برای این طرح‌ها ۵۲۱ میلیارد ریال از منابع داخلی شرکت توانیر هزینه کرده است.

او می گوید: از مجموع ۸۹۸ پروژه آماده بهره‌برداری در دهه فجر امسال، ۳۱۲ پروژه در زنجان، ۲۰۸ پروژه در خدابنده، ۱۰۳ پروژه در خرمدره، ۶۸ پروژه در ابهر، ۶۸ پروژه در ماهنشان، ۶۱ پروژه در سلطانیه، ۴۱ پروژه در ایجرود و ۳۷ پروژه به طارم اختصاص دارد.

به گفته مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان ۲۱۳ پروژه اصلاح و بهینه‌سازی، ۱۰۶ پروژه توسعه و احداث، ۱۳ پروژه روشنایی معابر، پنج پروژه کاهش پیک‌بار، ۱۶۱ پروژه توسعه و اصلاح روستایی و ۴۰۰ پروژه نیرو رسانی بوده است.

او بابیان اینکه در حال حاضر تمامی روستا‌های بالای ۱۰ خانوار استان دارای برق هستند، گفت: تعداد زیادی از روستا‌های کمتر از ۱۰ خانوار نیز برق دار و خدمت رسانی شده است.

علیزاده بابیان اینکه با اقدامات انجام گرفته در شاخص‌های صنعت برق شرکت‌های توزیع و برق منطقه‌ای رشد بالای ۱۷ برابری به وقوع پیوسته است، می گوید: در حال حاضر ۱۶ هزار کیلومتر شبکه توزیع برق در استان وجود دارد به طوریکه بالای ۱۰ هزار و ۷۰۰ دستگاه ترانسفورماتور شرکت در حال بهره برداری است.

او با تأکید بر اینکه زیرساخت‌های شبکه برق استان با اقدامات انجام گرفته در سال‌های گذشته به درختی تنومند، پایدار و با قابلیت اطمینان بالا تبدیل شده است، گفت: باتوجه به استان زنجان در کریدور شمال به جنوب کشور قرار گرفته، به همین دلیل تعدادپست‌های ۲۰۰ و ۴۰۰ کیلو ولت و با تعداد نیروگاه‌های متصل به شبکه، کمترین استانی چنین شرایط پایداری را داشته باشد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان گفت: در حال حاضر استان زنجان به ۷نیروگاه اصلی کشور متصل بوده، ۸پست فوق توزیع و انتقال برق وجود دارد که انرژی مورد نیاز را به توزیع تحویل و علاوه بر آن حدود ۱۲ پست اختصاصی در بین صنایع نیز تحویل می‌دهیم.

او به موضوع خدمات غیر حضور شرکت توزیع استان اشاره کرد و گفت: می توان گفت این شرکت با اجرای این طرح ۴سال جلوتر از برنامه‌های هدف گذاری شده در سال ۱۴۰۴ حرکت کرده که به طوری که تمامی ۴۰ خدمت شرکت بصورت غیرحضوری در سطح استان ارائه می‌شود.

علیزاده با تأکید بر اینکه با وجود معضلات ومشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا این مهم مزایایی داشته و استفاده مردم به خدمات غیرحضوری را افزایش داده است، گفت: ۶۰ درصد کل شبکه فشار ضعیف استان زنجان بالای ۵ هزار کیلومتر را شامل می‌شود و به کابل خود نگهدار تبدیل شده و در این میان اولویت اول در این خصوص روستا‌ها بوده است.

این مسئول هوشمند سازی کنتور‌های برق را یادآور شد و گفت: زنجان یکی از استان‌های پیشرو در زمینه هوشمند سازی چه در شبکه، رویت پذیری وکنترل پذیری مشترکان محسوب می‌شود بطوری که بالای ۸۳ درصد دیماند کل فروخته در استان به صورت رویت پذیری و کنترل پذیری مدیریت می‌شود.

او با بیان اینکه ۱۰۰ درصد تمامی انشعابات دیماند فروخته شده جمعیت صنعتی، کشاورزی، اداری به کنتور هوشمند تبدیل شده اند، گفت: در قانون بودجه امسال نیز این مهم الاغ شده و مکلفیم که تمامی مشترکان خانگی و تجاری با اولویت مشترکان پر مصرف به کنتور‌های هوشمند تبدیل شوند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان گفت: این شرکت در بین ۳۹ شرکت توزیع نیروی برق کشور رتبه یک کشوری را دارد و برا‌ی توسعه کار‌های خود با توجه به وجود زیر ساخت‌ها نیز آماده سرمایه گذاری است.

 او می گوید: تأمین برق روستای قوهیجان و هندی‌کندی طارم، برق مجتمع مسکونی کارکنان راه‌آهن زنجان و تأمین برق آب شرب روستای قیاسیه سلطانیه از پروژه‌های شاخصی است که همزمان با دهه فجر امسال به بهره‌برداری رسید.

 

انتهای پیام/م

برچسب ها: برق رسانی ، دهه فجر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.