همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر و با حضور بر خط وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ۲ پایگاه اورژانس ۱۱۵ در چهارمحال و بختیاری به بهره برداری رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان شهرکرد - امروز پنج شنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر و با حضور برخط وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ۲ پایگاه اورژانس ۱۱۵ در چهارمحال و بختیاری افتتاح شد.

محمد حیدری سرپرست مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث چهارمحال و بختیاری گفت: این ۲ پایگاه خیرساز در گرمدره سامان و نقنه بروجن افتتاح شدند.


بیشتر بخوانید


برای ساخت و احداث این پایگاه‌ها ۲۵ میلیارد ریال اعتبار هزینه شد که ۲۰ میلیارد ریال آن با کمک خیران بوده است.

با احداث این پایگاه‌ها تعداد پایگاه‌های اورژانس استان به ۵۶ مورد رسید که از این تعداد ۳۸ پایگاه خیرساز است.

هم اکنون عملیات اجرایی ساخت ۱۰ پایگاه خیرساز دیگر در سطح استان آغاز شده و وضعیت اورژانس از نظر ساختمان فیزیکی و پایگاه مطلوب است، اما از نظر تعداد نیروی انسانی و آمبولانس با کمبود مواجه است.

هم اکنون ۶۰ درصد ناوگان اورژانس استان فرسوده است.

عمر مفید وسایل امدادی پنج سال می‌باشد و برخی آمبولانس‌های اورژانس استان نزدیک به ۱۵ سال مورد استفاده قرار گرفته اند که هزینه نگهداری و تعمیرات این تجهیرات بالاست.

هم اکنون ۴۰۰ کارشناس اورژانس در استان در حال خدمت رسانی هستند و اورژانس استان با کمبود ۲۰۰ کارشناس اورژانس مواجه است.

به طور میانگین برای اداره هر پایگاه اورژانس ۹ نفر نیرو نیاز است که متوسط نیروی در پایگاه‌های استان پنج نفر است.

برای خرید یک دستگاه آمبولانس ۴۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است که حمایت خیران برای تامین تجهیزات و آمبولانس پایگاه‌های اورژانس را می‌طلبد.

برای ساخت یک پایگاه اورژانس در استان ۱۰ میلیارد ریال هزینه می‌شود و برای تجهیز، راه‌اندازی و ارائه خدمت در این پایگاه‌ها ۸۰ میلیارد ریال هزینه نیاز است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار