معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در خصوص اقدامات غرب علیه روسیه در خصوص منطقه دونباس هشدار داد.

باشگاه خبرنگاران جوان - دیمیتری پولیانسکی، معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد گفت که وی این موضوع را که غرب در حال آماده شدن برای انجام یک اقدام تحریک آمیز در دونباس است تا از آن به عنوان بهانه‌ای برای اتهام زنی به روسیه و متهم کردن مسکو به تهاجم استفاده کند، رد نمی‌کند، اما امیدوار است اگر قصد انجام این اقدام را دارد محتاط‌تر باشد

پولیانسکی به اسپوتنیک گفت: «من چنین سناریویی را رد نمی‌کنم، آن را می‌توان در هیستری بی‌اساسی که پیرامون حضور نیرو‌های ما در قلمرو خودمان ایجاد می‌شود، دید. با این حال، امیدوارم همکاران غربی ما این احتیاط را داشته باشند که سراغ چنین طرحی نروند.»

پولیانسکی همچنین گفت که اصرار برخی کشور‌ها به ترویج اطلاعات نادرست یا تایید نشده «بسیار نگران کننده است» و خطر یک تحریک نظامی را به شدت افزایش می‌دهد.

مجموعه توافقنامه‌های مینسک در سال ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ میان «اوکراین، روسیه، فرانسه و آلمان» و در واکنش به الحاق کریمه به روسیه امضا شد، هدف این توافق‌ها نیز پایان دادن به درگیری میان روسیه و اوکراینی‌های دونباس بود.

معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل، تهدید‌های آمریکا برای اخراج آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در واشنگتن را «پوچ» خواند.

در ماه ژانویه، آنتونوف گفت که وزارت امور خارجه آمریکا به سفارت روسیه اطلاع داده است که در صورتی که روسیه برای نگهبانان سفیر آمریکا در مسکو ویزا صادر نکند، او مجبور خواهد شد تا ماه آوریل واشنگتن را ترک کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار