خطیبی گفت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای نقش بسزایی در ایجاد اشتغال پایدار دارد و این دانشگاه سرمایه‌گذاری برای اشتغال جوانان کشور است.

باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان - علی خطیبی معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سفر به سمنان گفت: فارغ‌التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه‌ای با معضل بیکاری مواجه نیستند.

 هزینه کرد در دانشگاه پویا و جامعه محور فنی حرفه‌ای در واقع می‌تواند به اشتغال و رفع بیکاری جوانان کمک کند.

 با توجه به‌ضرورت مهارت‌آموزی دانشجویان در طول دوران تحصیل، دانشگاه فنی و حرفه‌ای ظرفیت خوبی برای تربیت دانشجوی مهارت محور است.

رضا نقدی رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان می گوید: دانشگاه فنی و حرفه‌ای با تربیت تکنسین‌ها و مهندسان ،  و تعامل با مراکز صنعتی و بخش‌های دولتی و خصوصی، زمینه‌های لازم را برای کسب مهارت، ایجاد اشتغال و کارآفرینی را فراهم می‌کند.

 دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان در حال حاضر با داشتن بیش از سه هزار و ۵۰۰ دانشجو و چهار دانشکده در شهرستان‌های سمنان، شاهرود و امیرآباد دامغان باهدف تربیت نیروی انسانی متخصص، کارآفرین و متناسب با فرصت‌های جدید شغلی برای پاسخگویی به نیاز‌های بازار کار در حوزه‌های مهارتی و تکنولوژی و همچنین افزایش اشتغال مولد و کاهش بیکاری، رسالت و مأموریت خود را دنبال می‌کند.

انتهای پیام / ن 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.