طالبان:

دزدی پول‌های افغانستان پایین‌ترین سطح افتادگی اخلاقی آمریکا است

رئیس جمهور آمریکا قصد دارد تا از دارایی‌های مسدود شده‌ افغانستان به قربانیان حمله‌های ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ غرامت بدهد.

باشگاه خبرنگاران جوان - طالبان در واکنش به تصمیم بایدن  دزدی پول‌های افغانستان، نشان‌دهنده‌ی پایین‌ترین سطح افتادگی اخلاقی یک کشور است.

‏محمد نعیم، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر در واکنش به اختصاص دادن پول‌های مسدود شده‌ افغانستان به قربانیان ۱۱سپتامبر از سوی آمریکا گفته که دزدی پول‌های مسدود شده‌ ملت افغانستان توسط آمریکا و تصرف کردن آن نشان دهنده‌ پایین‌ترین سطح افتادگی انسانی و اخلاقی یک کشور و یک ملت است.

نعیم در توئیترش نگاشته که شکست و پیروزی در تاریخ و زندگی بشر امری عادی است اما بزرگ‌ترین و شرم‌آورترین شکست آن است که شکست نظامی و اخلاقی دست با هم بدهند.

این در حالیست که روزنامه‌ آمريکايی نیویارک تایمز به نقل از مقام‌های آمريکايی نوشته که رئیس جمهور بایدن قصد دارد تا از دارایی‌های مسدود شده‌ افغانستان برای ارائه کمک‌های بشردوستانه در این کشور و پرداختن غرامت به قربانیان حمله‌های ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ استفاده کند.

به گزارش این روزنامه، عملکرد رئيس جمهور آمریکا راه قانونی را برای برخی از بستگان قربانیان حمله‌های ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ برای تعقیب ۳.۵ میلیارد دالر از دارایی هایی مسدود شده‌ بانک مرکزی افغانستان را باز خواهد.

انتهای‌ پیام/ ه

 

 

برچسب ها: آمریکا ، طالبان ، تحریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.