ارتش آمریکا اعلام کرد در بحبوحه تنش‌های روسیه و اوکراین، جنگنده‌های اف۱۶ آمریکایی را از آلمان به رومانی منتقل می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان - به دنبال افزایش تنش‌ها در مرز‌های اوکراین و ادعای غرب مبنی بر حمله روسیه به اوکراین، ارتش آمریکا روز جمعه اعلام کرد که به منظور آنچه «تقویت امنیت منطقه‌ای» می‌خواند، یک اسکادران از هواپیما‌های جنگی اف۱۶ این کشور که در آلمان هستند را به رومانی منتقل می‌کند.

فرماندهی نیروی هوایی آمریکا در اروپا، بدون مشخص کردن تعداد جنگنده‌های اف۱۶ در حال جابه‌جایی، اعلام کرد: «این هواپیما‌ها روز جمعه به پایگاه هوایی فتستی رومانی، در کمتر از ۶۰ مایلی (۱۰۰ کیلومتری) از دریای سیاه خواهند رفت و به هواپیما‌های جنگی ایتالیایی می‌پیوندند که قبلاً در آنجا مستقر هستند.»

فرماندهی نیروی هوایی آمریکا که در آلمان مستقر است، در بیانیه‌ای گفت: «این هواپیماها و خدمه آن‌ها برای تقویت امنیت منطقه در طول تنش‌های کنونی ناشی از استقرار نظامی روسیه در نزدیکی اوکراین، از نزدیک با متحدان خود در منطقه دریای سیاه همکاری خواهند کرد.»

آن‌ها به ویژه مسئول حفاظت از حریم هوایی ناتو در منطقه نزدیک به کریمه هستند که روسیه در سال ۲۰۱۴ از اوکراین ضمیمه کرد.

پیش از این نیز فرماندهی اروپای نیروی هوایی آمریکا (EUCOM) اعلام کرد که حداقل ۴ بمب‌افکن این کشور از نوع بی-۵۲ طی برنامه‌ریزی طولانی مدتی به انگلیس وارد شده‌اند.

طبق گزارش اسپوتنیک، این ۴ بمب‌افکن از ایالت داکوتای شمالی به پایگاه هوایی «فیرفورد» در انگلیس منتقل شدند تا در چرخش گروه ضربت بمب‌افکن که مدت‌ها برنامه‌ریزی شده بود شرکت کنند.

دربیانیه مطبوعاتی فرماندهی اروپای نیروی هوایی آمریکا آمده است: «این ۴ فروند بمب‌افکن به همراهی تجهیزات، پشتیبانی، و پرسنل از پایگاه نیروی هوایی مینوت در ایالت داکوتای شمالی آمریکا، وارد انگلیس شد. بمب‌افکن‌ها از پایگاه هوایی «فیرفورد» در عملیات شرکت خواهند کرد و با متحدان و شرکای ما برای حفظ صلح در اروپا از طریق بازدارندگی اقدام می‌کنند.»

درپی تشدید تنش‌های روسیه و غرب درباره بحران اوکراین و ادعاها درباره حمله روسیه به این کشور، آمریکا طی چند هفته گذشته بار‌ها نیرو‌های جنگی خود را به کشور‌های اروپای شرقی اعزام کرده است. در همین راستا بیش از ۳ هزار نیروی نظامی آمریکایی به منظور تقویت جبهه شرقی ناتو به لهستان و رومانی اعزام شدند.

این در حالی است که شب گذشته نیز وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد که وزیر دفاع این کشور به ۳ هزار سرباز آمریکایی دستور داده تا ظرف دو روز آینده به لهستان بروند. نیرو‌های اضافی ایالات متحده که بالغ بر ۵ هزار سرباز هستند، به جلوگیری از هرگونه تجاوز احتمالی علیه جناح شرقی ناتو کمک خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار