دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر استان بوشهر گفت: برنامه مقدماتی برگزاری مشاعره علوی ۱۳ رجب آغاز و برنامه عیدغدیر در این استان برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر- حسین کارگر دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر استان بوشهر روز شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه غدیر تنها برای ایران نیست، بیان کرد: این عید بزرگ برای همه جهان اسلام است و بنیاد غدیر یک مجموعه فرهنگی-دینی و یک سازمان مردم نهاد است که هیچ ارتباطی با دستگاه‌های دولتی و حکومتی ندارد.

او در خصوص بین‌المللی بودن بنیاد غدیر عنوان کرد: بنیاد بین المللی غدیر در کشورهای مختلف دنیا از جمله آلمان، فرانسه و آمریکا شعبه دارد.

دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر استان بوشهر با اشاره به فعالیت این بنیاد از سال ۸۸، گفت: این بنیاد در ۲۷ شهر استان بوشهر که امام جمعه دارند فعال است همچنین در ۳۰۳ روستا نیز رابط‌ها پیام‌های غدیری ما را به روستاییان می‌رسانند.

کارگر افزود:  بنیاد بین‌المللی غدیر با هدف تبیین امامت و ولایت به استناد آیات قرآن کریم و احادیث در مقابله با ۱۵۰ شبکه ماهواره‌ای فارسی زبان ویژه شیعیان بنا نهاده شده است.

او عنوان کرد: در راستای توسعه و پایداری دینداری مردم و به‌دلیل حضور برادران اهل سنت در استان بوشهر بنیاد غدیر به‌دنبال بحث‌های چالشی نیست بلکه نگاه اثباتی دارد.

دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر استان بوشهر گفت: فراخوان و برنامه مقدماتی برگزاری مشاعره علوی با همکاری بسیج ، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و هنرمندان همزمان با ۱۳ رجب میلاد امیرالمومنین (ع) آغاز و برنامه اصلی آن همزمان با عید غدیر در استان برگزار می‌شود.

کارگر خاطر نشان کرد: تاکنون بالغ بر ۱۵ هزار بیت شعر در رابطه با امیرالمومنین جمع آوری شده و قرار است با همت بیناد بین المللی غدیر این اشعار تبدیل به کتاب شود.

او 

کارگر ادامه داد: در همین ارتباط امسال همزمان با ۱۳ رجب میلاد حضرت علی (ع) مسابقه یکشنبه‌های علوی طراحی شده که در این ارتباط پنج هزار برگ مسابقه در استان بوشهر توزیع و در ۲۰۰ مسجد نیز بنر زیارت نصب شده است.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.