از هفته دوم اسفند آغاز می شود

از سرگیری پرواز‌ها در فرودگاه همدان

مدیر فرودگاه همدان از آغاز پروازهای این فرودگاه درهفته دوم اسفند ماه خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان- قنبر خلیل پور گفت: درهفته دوم اسفند ماه امسال نخستین پرواز به جزیره کیش انجام خواهد شد و پس از آن مجوز پرواز مشهد مقدس گرفته خواهد شدکه در حال پیگیری در انجام پرواز همدان - مشهد هستیم.

با توجه به شیوع کرونا در دوسال اخیر پرواز ها انجام نمی گرفت اما به گفته مدیر فرودگاه از لحاظ زیر ساختی هیچ مشکلی برای پرواز در این فرودگاه وجود ندارد چرا که پرواز های آموزشی و بالگردی در این فرودگاه انجام می شود.

او گفت:پروازهای خارجی مانند حج منوط به مجوز کشور عربستان است که فعلا مجوزی صادر نکرده است و چنانچه برای سال آینده پروازهای حج ممکن شود فرودگاه همدان مرکز غرب کشور برای اعزام حجاج خواهد بود.

سرمایه گذاری در  فرودگاه همدان بلا استفاده مانده است

احمد حسین فلاحی نماینده همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی نیز  امروز در بازدید از فرودگاه همدان گفت:با توجه به ظرفیت بالای استان همدان و فرودگاه همدان و بی نظیر بودن برخی از قسمت‌های این فرودگاه متاسفانه هیچ پروازی در آن انجام نمی گیرد و سرمایه گذاری در این فرودگاه بلا استفاده مانده است.

از سرگیری پرواز‌ها در فرودگاه همدان

او گفت: پیگیری هایی از قبل صورت گرفته و  این پیگیری ها پس از اربعین جدی تر شد زیرا تعدادی از زوار در خواست داشتند که هرچه زودتر پرواز ایران – عراق راه اندارزی شود و با پیگیری ها  مجوز صادر شد اما به علت نبود هواپیما این پرواز ها انجام نشد

نماینده همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: امیدواریم در آینده نزدیک با پیگیری های مدیر فرودگاه پرواز های داخلی و عتبات عالیات راه اندازی شود.

او گفت:راه افتادن فرودگاه با فعال شدن ظرفیت های استان از جمله گردشگری ارتباط مستقیم دارد، چراکه همدان بین استاهای غرب از موقعیتی محوری و راهبردی برخوردار است.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار