شناسایی ۴۸ مورد بیمار مثبت سرپایی و یک مورد بیمار مثبت بستری در روانسر

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان روانسر گفت : در ۲ روز گذشته ۴۸ مورد بیمار مثبت سرپایی و یک مورد بیمار مثبت بستری در این شهرستان شناسایی شده و روند ابتلا به سویه جدید کرونا (اُمیکرون) در روانسر افزایشی است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه- محی الدین امینی گفت : با شناسایی و مثبت شدن بیماران تعداد مبتلایان به کرونا در روانسر به ۲ هزار و ۲۹۴ نفر رسید.

به گفته سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان روانسر از مجموع بیماران مبتلا به کرونا در روانسر، یک هزار و ٨۴۳ نفر به صورت سرپایی و ۵۵۱ نفر پس از بستری شدن در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها مداوا شده اند.

با فوت ۶٨ نفر به صورت قطعی و ۱۱ نفر مشکوک به کرونا روانسر هم اکنون در وضعیت زرد بیماری کرونا قرار دارد و در حاضر چهار بیمار روانسری مبتلا به کرونا در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها بستری هستند.

با توجه به قدرت انتقال و سرایت بالای سویه جدید ویروس کرونا و قابلیت ماندگاری و انتقال بیشتر، ضروری است تمام افراد دارای علایم کرونا مانند سردرد، بدن درد، حساسیت و التهاب گلو، تب و لرز و سرفه، ضعف و بیحالی در طول مدت بیماری و قرنطینه و دو هفته بعد از درمان با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی و پوشش ماسک در جمع حاضر شوند، چون امکان انتقال بیماری وجود دارد.

در موارد بررسی شده آزمایشگاهی نوع امیکرون، در بیمار مبتلا حتی با گذشت ۱۵ روز از ابتلای اولیه، دوباره تست pcr مثبت شده این بدان معناست که فرد حتی در صورت بهبود علایم می‌تواند ناقل بیماری باشد و سبب شیوع بیماری در سایرین باشد.

هر گونه عادی انگاری و رعایت نکردن شیوه نامه‌ها باعث ماندگاری و صدمات جبران ناپذیر به ویژه برای گروه‌های در معرض خطر خواهد شد.

تکمیل فرایند واکسیناسیون نوبت دوم و بویژه نوبت سوم که هنوز کمتر از یک سوم افراد ساکن شهرستان روانسر برای نوبت سوم اقدام نموده اند، لازم وضروری است.

افرادی که فرآیند سه نوبت واکسن کرونا را انجام داده اند در صورت ابتلا علایم بسیار خفیف و کوتاه مدتی را تجربه نموده اند و ابتلا به اُمیکرون در آن‌ها باعلایم جدی و خطر همراهی نداشته است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.