مدیر‌کل صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد گفت: مستند احتضار تولید صدا و سیمای مرکز استان موفق به کسب سیمرغ بلورین جشنواره فجر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان یاسوج - امیر رئوف از دریافت سیمرغ بلورین چهل و سومین جشنواره فجر فیلم مستند "احتضار" به تهیه کنندگی آقایان حجت طاهری و عبدالخالق طاهری خبر داد.

او گفت: این فیلم مستند ۷۵ دقیقه‌ای به سفارش صداوسیمای کهگیلویه و بویراحمد و به کارگردانی حجت طاهری تولید شده است

رئوف با بیان اینکه تصویربرداری این فیلم مستند در زمستان سال ۹۸ شروع و پائیز امسال پایان یافت، گفت: این فیلم جنگل‌های بلوط زاگرس شامل شهر‌های یاسوج، نورآباد، دهدشت و شهرستان‌های فیروزآباد و نورآباد استان فارس را به تصویر کشیده است.

او هدف از ساخت این مستند را به تصویر کشیدن آسیب‌های جنگل‌های کهگیلویه و بویراحمد از جمله آتش سوزی‌ها، قطع جنگل‌های بلوط توسط افراد سودجو برای تولید ذغال و برخی روستائیان به علت نبود نفت سفید و گاز طبیعی عنوان کرد و گفت: این افراد به قاچاق چوب و تولید زغال رو می‌آورند که موجب تخریب این جنگل‌ها شده است.

مدیرکل صداوسیمای استان گفت: این مستند نحوه قاچاق چوب توسط افراد سودجو به استان‌های همجوار را به تصویر کشانده است که نشان می‌دهد علاوه بر کمبود جنگلبان، خلاء‌های قانونی برای برخورد با این افراد وجود دارد.

رئوف با بیان اینکه زیبایی‌های مناطق زاگرس نشین به این جنگل‌های بلوط است، گفت: امیدوارم مسئولان زنگ خطر درختان بلوط را در این مستند به صورت واقعی ببینند تا بتوانند از خطراتی که در کمین آن‌ها وجود دارد جلوگیری کنند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.