فرآیند صدور و تمدید گواهینامه‌های شغلی به ادارات کل استانی واگذار شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گقت: با ابلاغ بخشنامه سرپرست معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت متبوع، صدور و تمدید گواهینامه‌های شغلی ایرانیان شاغل در خارج از کشور به ادارات کل استانی واگذار شد.

 باشگاه خبرنگاران جوان زاهدان -مهرداد جهاندیده گفت: این تصمیم با تأکید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبنی بر اجرای سیاست تمرکززدایی و تکریم ارباب‌رجوع اتخاذ شده است.

او گفت: بر این اساس متقاضیان واجد شرایط اخذ گواهینامه‌های شغلی برای انجام صدور و تمدید گواهینامه می‌توانند به ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان‌ها مراجعه کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: فرآیند مذکور تاکنون توسط دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی‌ها وزارت متبوع انجام می‌شد.

جهاندیده گفت: همه متقاضیان برای تمدید گواهینامه شغلی می‌بایست هنگام مراجعه دفترچه‌ی گواهینامه شغلی خود را همراه داشته باشند.

او گفت: این خدمت به صورت کاملا رایگان ارائه می‌شود.

 شرط اصلی صدور گواهینامه شغلی، احراز اشتغال متقاضی در خارج از کشور و تایید مدارک شغلی متقاضی توسط نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در کشوری است که متقاضی در آنجا اشتغال دارد و به عبارتی در هر کشور خارجی که نمایندگی جمهوری اسلامی ایران دایر و مشغول ارایه خدمات است، متقاضیان گواهینامه شغلی نیز می‌توانند در صورت تایید مدارک شغلی خود از سوی نمایندگی جمهوری اسلامی ایران، متقاضی دریافت گواهینامه شغلی باشند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار