ابراهیم طاها گفت سازمان همکاری های اسلامی به دنبال تاسیس صندوق حمایت از کمک های بشردوستانه برای ملت افغانستان است.

باشگاه خبرنگاران جوان - طاها گفت: سازمان همکاری های اسلامی از بانک توسعه اسلامی خواسته است تا تأسیس یک صندوق امانی را تسریع بخشد. به گفته او، هدف این صندوق حمایت از کمک‌های بشردوستانه و توسعه‌ای به افراد آسیب دیده از بحران انسانی در افغانستان است.

در دسامبر سال گذشته، سازمان همکاری اسلامی نشست فوق‌العاده شورای وزیران خارجه خود را برای رسیدگی به وضعیت افغانستان برگزار کرد.

در این نشست تصمیم گرفته شده بود تا یک صندوق امانی بشردوستانه تحت حمایت بانک توسعه اسلامی ایجاد شود تا از آن به عنوان وسیله‌ای برای انتقال کمک‌های بشردوستانه به افغانستان استفاده شود.

طاها گفت: "ما تلاش‌های دیپلماتیک خود را برای بسیج منابع مالی صندوق آغاز کردیم و با کشورهای کمک‌کننده در این سازمان در ارتباط هستیم تا به محض شروع کار، به حساب صندوق کمک‌های مالی اهدا کنند."

او افزود: "ما از دفتر OIC انتظار داریم که نقش ملموسی در کمک به عملیات‌های امدادی بشردوستانه ایفا کند، به ویژه پس از ایجاد صندوق امانی در IDB و شروع واقعی برنامه بشردوستانه ما."

دبیر کل سازمان همکاری اسلامی تأکید می‌کند که مسدودکردن وجوه افغانستان به افزایش بحران اقتصادی در این کشور می‌انجامد.

طاها گفت:  قرار است نماینده ویژه سازمان همکاری اسلامی به زودی به کابل سفر کند.

دبیر کل سازمان همکاری اسلامی همچنین خواستار تشکیل هیأتی از علمای برجسته به رهبری آکادمی بین‌المللی فقه اسلامی و سایر نهادهای مذهبی مربوطه شده است.

این هیأت باید در مورد مسایل حیاتی چون تساهل و اعتدال در اسلام، دسترسی به حق آموزش و حقوق زنان در اسلام صحبت کند.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار