لیتوانی حمایت خود از کی‌یف را در سایه تنش‌های میان روسیه و اوکراین، با سامانه موشکی ضدهوایی استینگر اعلام کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان - وزیر دفاع لیتوانی اعلام کرد که امنیت اوکراین، امنیت لیتوانی است و این کشور با سامانه موشکی ضد هوایی استینگر از کی‌یف حمایت می‌کند.

به گزارش النشره، این در حالی است که جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا نیز با اشاره به اینکه تسریع فعالیت نظامی روسیه نزدیک مرز اوکراین وجود دارد، مدعی شد که واشنگتن به روسیه فرصتی برای حمله ناگهانی به کی‌یف نخواهد داد.

مشاور امنیت ملی آمریکا در ادامه گفت که دنیا باید آماده شود که روسیه بهانه‌ای برای حمله به اوکراین پیدا کند و ما و متحدانمان به کار دیپلماتیک ادامه می‌دهیم؛ اما همچنین آماده پاسخگویی متحد و قاطع نیز هستیم.

سالیوان در ادامه گفت که ما نمی‌توانیم پیش‌بینی کنیم که روسیه چه زمانی امکان دارد به اوکراین حمله کند؛ احتمال دارد در هر زمانی قبل یا بعد از پایان بازی‌های المپیک این حمله رخ دهد. وی مدعی شد روشی که روسیه نیرو‌های خود را جمع آوری کرده است، نشان دهنده احتمال آشکار اقدام نظامی بزرگ این کشور علیه کی‌یف است.

اخیراً گزارش‌های ادعایی رسانه‌های غربی مبنی بر حمله احتمالی روسیه به اوکراین، انتظارات را در هفته آینده افزایش داده؛ زیرا روابط بین کشور‌های غربی و روسیه به دلیل تقویت نظامی روسیه در مرز‌های اوکراین دچار تنش شده است.

بنا به ادعای این رسانه ها، نیرو‌هایی با هدف حمله به اوکراین در نزدیکی مرز‌های این کشور مستقر شده اند. این در حالی است که روسیه این اتهامات را رد کرده و می‌گوید کی‌یف به دنبال تشدید عمدی تنش در منطقه دونباس و اعمال نژادپرستی علیه مسکوست.

درپی ادعا‌های آمریکا و غرب درباره حمله مسکو به کی‌یف، واشنگتن چندین هزار نفر از نیرو‌های نظامی ارتش خود را به کشور‌های اروپای شرقی و نزدیکی مرز‌های روسیه اعزام کرده است.

شایان ذکر است تنها بیش از ۳ هزار نیروی نظامی آمریکایی به منظور تقویت جبهه شرقی ناتو به لهستان و رومانی اعزام شده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار