گروه نظامی دائمی ناتو به فرماندهی فرانسه در رومانی تشکیل می‌شود

معاون دبیر کل ناتو از تصمیم اعضای ائتلاف برای تشکیل گروه نظامی دائمی به فرماندهی فرانسه در رومانی در سایه تنش‌های میان روسیه و اوکراین خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان -  «میرسی جئوآنا» گفت: «نشست بسیار مهمی متشکل از وزرای دفاع ناتو هفته آینده در خصوص تشکیل این گروه نظامی دائمی در رومانی برگزار خواهد شد.»

به گزارش النشره، معاون دبیرکل ناتو خوشبینی خود را مبنی بر اتخاذ تصمیم مشترک در خصوص ایجاد این گروه ابراز کرد و گفت: «نمی‌توان احتمال وقوع جنگ در اروپا را رد کرد، اما اعضای ناتو نباید بترسند، زیرا آن‌ها از حمایت بیشتری نسبت به اوکراین که بخشی از ائتلاف نیست، برخوردار هستند و اقدامات پیشگیرانه نظامی، اقتصادی و اجتماعی در این خصوص انجام شده است.»

این در حالی است که الیزه نیز دیروز (شنبه) اعلام کرد امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه به منظور تلاش برای کاهش تنش فزاینده در بحران روسیه-اوکراین، به مدت یک ساعت و ۴۰ دقیقه با ولادیمیر پوتین همتای روس خود گفتگو کرد.

مکرون و پوتین پیش از این دوشنبه در کرملین به مدت بیش از پنج ساعت مذاکره کرده بودند. پس از آن، امانوئل مکرون سه شنبه برای گفتگو با ولودیمیر زلسنکی رئیس جمهور اوکراین به کیف و سپس به برلین رفت.

به گفته الیزه این سفر دوره‌ای دیپلماتیک به هدف خود رسید و امکان پیشرفت در کاهش تنش بین روسیه و اوکراین را فراهم آورد، اما نگرانی‌ها در آخر هفته افزایش پیدا کرد و آمریکا جمعه اعلام کرد حمله روسیه به اوکراین ممکن است هر لحظه انجام گیرد.

مسکو بار‌ها ادعا‌های غرب و ناتو درباره حمله به کی‌یف را رد کرده و این اتهامات را بهانه‌ای برای افزایش حضور نظامی ناتو در نزدیکی مرز‌های خود می‌داند.

این در حالی است که طی چند هفته گذشته واشنگتن حضور نظامی خود را به کشور‌های اروپای شرقی تقویت و بیش از ۳ هزار نیروی نظامی به لهستان و رومانی اعزام کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار