سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی با تهدید ایران به تحریم‌های بیشتر، مدعی شد از هرگونه توافق که در کنگره بررسی نشود، جلوگیری خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان - بیل هاگرتی، سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی روز یکشنبه ایران را به تحریم‌های بیشتر توسط کنگره و مسدود کردن هرگونه توافق هسته‌ای بالقوه با دولت فعلی آمریکا درصورتی که این توافق از سوی کنگره بررسی نشود، تهدید کرده است.

این سناتور آمریکایی در توییتی مدعی شد: «من و همکارانم متعهد هستیم که از طیف وسیعی از گزینه‌ها و اهرم‌های موجود در اختیار سناتور‌های آمریکایی برای جلوگیری از اجرای هرگونه توافقی با ایران که برای تصویب توسط دولت بایدن به کنگره ارائه نشده است، استفاده کنیم.»

«بنی گانتس» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در پیامی در حساب شخصی توییتر خود از دیدار با «لیندسی گراهام» سناتور ارشد جمهوری‌خواه آمریکایی و گفت‌وگو درباره ایران خبر داد.

گانتس در توییت خود نوشت: «دیدار خوبی با سناتور گراهام داشتیم. این دیدار منعکس‌کننده پیوند بی‌نظیر و جدانشدنی میان آمریکا و اسرائیل است. در دیدار با گراهام علاوه بر همکاری‌های دوجانبه، درباره چالش‌های امنیتی با تمرکز بر مسئله ایران گفت‌وگو کردم.»

شب گذشته نیز «لیز تراس» وزیر خارجه انگلیس مدعی شد در تماسی تلفنی با «یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در خصوص عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای گفت‌وگو کرده است.

گفتنی است ساعتی پیش «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی مستقر در وین از پیشرفت در روند مذاکرات خبر داده بود.

«استفانی لیختن اشتاین» خبرنگار حاضر در وین نیز اعلام کرد احتمال دارد روز دوشنبه (امروز) نشست رسمی کمیسیون مشترک برجام در وین تشکیل شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کاربر
۲۰:۳۹ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
خوب مسدود کن ، که چی ، ما چه توافق کنیم چه نکنیم ، داریم کار خودمونو انجام میدیم سناتور ، معلومه شبا زیادی بیدار میشینی پای گیم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۶ ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
اینم برای اونایی که سنگ توافق رو به سینه میزدن

یعنی واقعا حاضرید با اینا توافق کنید؟! ... این واقعا دیوانگی محضه

چندتا شهید سلیمانی باید ترور بشن تا دست از توافق بردارید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۵ ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
باید غنی سازی و آب سنگین رو آماده نیگر داشت چون یه پاپاسی هم نباید اینا رو قبول داشت
Lithuania
ناشناس
۱۴:۳۶ ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
یعنی غنی سازی و غیره هیچ کاربردی برای ایران نداره. فقط صرفاً یه بازی روانیه.
این همه مردم تحریم رو تحمل کردن، که چی بشه؟ انرژی هسته ای حق مسلم ماست، فقط هیچ کاربردی نداره توی مملکت.
کمترین کاربردش تولید برق هست که قطعی های مکرر برق نشون داد چقدر از انرژی هسته ای استفاده می کنیم.
آخرین اخبار