محمد مصلایی‌پور رئیس کمیسیون داوران فدراسیون کشتی اعتقاد دارد اشتباه جزء لاینفک داوری است.

باشگاه خبرنگاران جوان - محمد مصلایی‌پور که به تازگی به عضویت کمیسیون داوران اتحادیه جهانی کشتی درآمده، اشتباه را جزء لاینفک داوری عنوان کرد و گفت: من همیشه در کلینیک‌های داوری این را می‌گویم که وقتی قضاوت می‌کنید نگاه‌تان صرفاً برای تایم کشتی، به اسکوربورد باشد. هرگز برای اینکه بفهمم امتیازی که دادم مورد تائید قرار گرفته یا نه، به اسکوربورد نگاه نمی‌کنم و برایم این اهمیتی ندارد. داور باید رأیش را با قطعیت بدهد. این وسط ممکن است اشتباهاتی را هم شاهد باشیم، یا فنون پیچیده اجرا شود، خود من دعا می‌کنم در این مواقع مربی درخواست چلنج کند. چون وقتی چلنج می‌شود فیلم را هیئت ژوری نگاه می‌کنند و اگر اشتباهی باشد، تصحیح می‌شود. به این ترتیب اشتباه داوری باعث نمی‌شود جای برنده و بازنده در مسابقه عوض شود.

او در مورد عضویتش در کمیسیون داوران اتحادیه جهانی گفت: سال ۲۰۲۰ اتحادیه جهانی نام ۱۳ نفر را برای کرسی کمیسیون داوران اتحادیه اعلام کرد که در این خصوص روز دوم مارچ (۱۱ اسفند) جلسه آنلاینی با شرکت نناد لالوویچ رئیس اتحادیه جهانی و آنتونیو رئیس کمیسیون داوران برگزار خواهد شد تا مشخص شود هر یک از این افراد در کدام سمت مشغول به فعالیت خواهند شد.

رئیس کمیسیون داوران داشتن کرسی بین‌المللی داوری را به سود مجموعه کشتی دانست و عنوان کرد: اگر صاحب کرسی قوی باشیم، همانطور که کشتی‌های ۵۰-۵۰ را به کشور میزبان می‌دهند، در کشتی‌های مساوی نتیجه را به کسی می‌دهند که صاحب کرسی قوی باشد.

مصلایی پور با اشاره به برگزاری انتخابات اخیر کمیسیون داوران گفت: مهدی بشیرزاده به عنوان داور درجه المپیکی، مزدک گیتی به عنوان داور درجه یک بین‌المللی و مسعود امجدی در این انتخابات صاحب رأی شدند و سه عضو دیگر نیز انتصابی خواهند بود که ظرف روز‌های آینده معرفی می‌شوند.

داوری‌ها در لیگ و قهرمانی کشور عالی بود

این داور که در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو نیز قضاوت کرد در مورد نمره‌ای که به داوران کشورمان می‌دهد، گفت: عملکرد داوران ما خیلی خوب است. کاری به صفحات مجازی ندارم، از دید یک داور به موضوعات نگاه می‌کنم. شاید کسانی که دور از داوری باشند با سروصدای تماشاگر یا مربی فکر می‌کنند عیب از داوری بوده، ولی ما در فینال لیگ برتر آزاد و فرنگی و مسابقات قهرمان کشوری گلستان شاهد قضاوت‌های خوبی بودیم و نمره ارزیابی من به داوری بالای ۹۰ از ۱۰۰ نمره است. خودم این انتظار را نداشتم، ولی داوری‌ها عالی بود.

باید کارآمدی‌مان را در داوری جهان نشان دهیم

او همچنین با اشاره به حضورش در کمیسیون داوران اتحادیه جهانی گفت: هم اکنون سال اولی است که ما این کرسی را به دست آوردیم، نباید توقع زیادی در ابتدای کار داشته باشیم باید آنقدر خودمان و کارآمدی‌مان را نشان دهیم که آقای آنتونیو متوجه جایگاه داوری ایران شود. اکنون رئیس کمیسیون داوران اتحادیه جهانی وقتی یک کشتی‌گیر آلمانی وسط تشک می‌رود سالن مسابقه را ترک می‌کند، ولی داور وسط می‌داند آنتونیو چقدر قدرت دارد و عدم حضورش در مسابقه و سالن تأثیری در نگاهی که به کشتی‌گیر هموطن آقای آنتونیو وجود دارد، ندارد. ما هم باید به چنین جایگاهی برسیم.

مصلایی پور در مورد دستمزد داوران گفت: در شورای قبلی مصوبه‌ای داشتیم که به تصویب مجمع فدراسیون هم رسید تا هر سال ۲۵ درصد دستمزد داوران اضافه شود، اما نرخ تورم آنقدر زیاد است که این افزایش ۲۵ درصدی هم ما را به نقطه‌ای که می‌خواهیم نمی‌رساند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۱ ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
مخصوصا وقتی داور ایرانی باشد که اصلا اشتب از واجبات داروری هست خواهد شد بود
آخرین اخبار