معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت : اعتبارات حوزه آبخیزداری قطره چکانی است و برای اجرای پروژه‌ها لَنگ اعتباریم.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه- غلامرضا چامه گفت : تاکنون تنها موفق به اجرای طرح‌های آبخیزداری در ۲۵ درصد از مساحت استان شده‌ایم، در حالیکه زمانی می‌توانیم ادعا کنیم در حوزه آبخیزداری خوب عمل کرده‌ایم که این پروژه‌ها را در ۷۰ درصد مساحت استان اجرایی کنیم.

به گفته معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه برای اجرای پروژه‌های آبخیزداری در ۱.۵ میلیون هکتار باقیمانده از مساحت استان به شش هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که عدد خیلی بزرگی است.

اجرای برنامه‌های آبخیزداری از اهمیت زیادی برخوردار است، اجرای پروژه‌های آبخیزداری چند منظوره بوده و می‌تواند در حفظ و احیاء جنگل‌ها، مراتع و دیمزار‌های استان موثر باشد.

اجرای پروژه‌های آبخیزداری نقش مهم و اثرگذاری در حفاظت از منابع خاک و آب دارد، با هر هکتار کار آبخیزداری می‌توان ازهدررفت ۵۰۰ مترمکعب آب جلوگیری کرد.

کنترل رسوب مخازن سد‌های موجود و در دست ساخت، کنترل فرسایش و پایداری خاک در حوضه‌های آبخیز و تقویت سفره‌های آب زیرزمینی مانند چاه ها، چشمه‌ها و قنوات از دیگر مزایای اجرای پروژه‌های آبخیزداری است .

موفقیت در اجرای پروژه‌های آبخیزداری نیازمند مشارکت مردم بومی است برای موفقیت در این حوزه باید مردم و جوامع محلی را پای کار بیاوریم، چون به هر میزان هم که کار کنیم، برای اثربخشی بیشتر به مشارکت مردم نیاز است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.