نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: تضمین‌های لازم برای مراحل بعدی آبرسانی به کشاورزان صورت گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان - عباس مقتدایی گفت: تضمین‌های لازم برای مراحل بعدی آبرسانی به کشاورزان صورت گرفت و اطمینان خاطر نیز در این خصوص به ما داده شد و قرار است برای تداوم جریان کشت، آب لازم رهاسازی شود.

به گفته او عملِ رهاسازی آب با توجه به اینکه در حال حاضر حجمی بالغ بر ۱۶۴ میلیون متر مکعب آب پشت سد قرار گرفته در نوع خود بی‌سابقه است، اما این اقدام مبتنی بر بارندگی‌هایی است که می‌تواند به سرعت آورده آب زاینده‌رود و آب پشت سد و آب ذخیره را به‌گونه‌ای رقم بزند و اگر چه دیر هنگام بود، اما توانست بخشی از نیاز آب کشاورزان را در این وقت سال تأمین کند.

جاری شدن آب در زاینده‌رود علاوه بر تأمین آب برای کشت بخشی از زمین‌های کشاورزان منطقه و ایجاد امید در دل آنها، باعث پر شدن بخشی از سفره‌های آب زیرزمینی شده و می‌تواند بخشی از حیات جانوری و گیاهی منطقه را نیز تحت تأثیر خود قرار دهد و خود نوعی اعطای حق به صاحبان حق است بنابراین همه باید از رهاسازی آب خشنود باشند.

مقتدایی می گوید پیش از بازگشایی آب در جلسه‌ای در تهران با حضور مسئولان مربوطه حضور داشتم و مسئله تخصیص آب برای نوبت‌های بعدی آبیاری با حضور وزارت نیرو و سازمان آب به بحث و گفتگو گذاشته شد و تضمین‌های لازم برای مراحل بعدی آبرسانی صورت گرفت و اطمینان خاطر نیز در این خصوص به ما داده شد و قرار است برای تداوم جریان کشت، آب لازم رهاسازی شود، چرا که کشاورزان به اعتماد قول مسئولان کشت خود را انجام داده‌اند و البته بیمه هم باید در کنار کشاورزان باشد.

 خسارت نکِشت مربوط به سال گذشته به کشاورزان پرداخت شده و خسارت‌های مربوط به آبی که اکنون رهاسازی شده نیز قاعدتاً در ماه‌های آینده به آن‌ها پرداخت خواهد شد. از این رو بخش عمده کشاورزان منابع مالی مربوط به خود را دریافت کرده‌اند و تعدادی از کشاورزان نیز در نوبت بعدی تحویل قرار دارند و در مجموع می‌توان گفت که اکنون فضای رسیدگی به امور کشاورزان محور اصلی فعالیت‌های نمایندگان مجلس است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۳ ۰۵ اسفند ۱۴۰۰
سلام.عرض ادب....لوله هایی که نمیذارند برید ببینید راپیداکنید...انتقال آب زاینده رود به طرح بن بروجن خلاف شرع وقانون است...طبق نامه شورای نگهبان وهمچنین اقای خامنه ای که فرمودند طبق قانون توزیع عادلانه که هست.حکم دادگستری وقاضی اصفهان هم جاوگیری کردند...اما دوباره شروع کردند به لوله گذاری...بودجه تخصیص به بن بروجن داده ان ظاهرا اما زاینده رود خشکیده اصلا بودجه نگذاشتند...چرا این ها راتصویر وگزارش تهیه نمیکنید خبرنگاران عزیز...ماکشاورزانشرق وغرب اصفهان ززندگیمون داغون شده ودامداریها ی اصفهان هم بدتر وآب برای دامشون ندارند...