رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی خوزستان:

بساط کشتار غیرمجاز دام و فروش مرغ زنده تنها با همکاری دستگاه‌های مرتبط جمع می‌شود

محمد حسنی گفت: امسال بالغ بر ۱۴۰ پرونده به مراجع ذیصلاح قانونی معرفی گردیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اهواز - عبدالله محمد حسنی می‌گوید: اداره کل دامپزشکی با مخاطرات بهداشتی ناشی از آلودگی فراورده‌های خام دامی و عرضه غیر بهداشتی با هر نوع کشتار غیرمجاز و کنار جاده‌ای دام‌ها برخورد جدی می‌کند.

او گفت: کشتار و عرضه غیر مجاز و غیر بهداشتی فرآورده‌های خام دامی یقینا تهدید جدی علیه بهداشت عمومی و سلامت غذایی مردم محسوب می‌شود.

به گفته آقای محمد حسنی اغلب اوقات که کارشناسان دامپزشکی برای برخورد با کشتار غیرمجاز دام اقدام می‌کنند، کار به درگیری فیزیکی و ضرب و شتم نیرو‌های دامپزشکی هم می‌کشد.

بر اساس اطلاعات دامپزشکی خوزستان امسال بیش از ۴۷ واحد کشتار غیر مجاز دام در سطح استان با هماهنگی مراجع ذیصلاح پلمب گردید.

طبق همین داده‌ها شهروندان نیز یک پای کار در مقابله با کشتار غیرمجاز دام و زنده فروشی مرغ هستند و تا وقتی تقاضا برای خرید از این واحد‌های غیرمجاز را دارند حذف واحد‌های کشتار غیرمجاز دام و زنده فروشی مرغ در استان عملا سخت و غیر ممکن است.

با کشتار غیرمجاز دام و طیور باید همه دستگاه‌های ذیربط پای کار باشند و مقابله با آن اراده جمعی هم نهاد‌های ذیربط شامل شهرداری، بهداشت، اماکن، اصناف را می‌طلبد.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.