مدیر عامل موسسه بذر و نهال رضوی گفت: این موسسه به حوزه تولید داخلی محصول بذر‌های هیبرید و رفع نیاز به واردات آن ورود کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد - محمد هاشم زاده در مراسم افتتاح مجتمع نمایشگاهی‌- تحقیقاتی بذر و نهال رضوی در مشهد گفت: سالانه ۱۲۰ تا ۱۵۰ میلیون دلار انواع بذر به صورت رسمی وارد کشور می‌شود که تولید این بذر‌ها در انحصار چند شرکت خاص می‌باشد.

به گفته او عقد قرارداد برای بررسی سازگاری ارقام هیبرید سیب و انعقاد قرارداد برای تولید بذر‌های هیبرید فلفل، خیار و ذرت صورت گرفته علاوه بر این، اقداماتی همچون برنامه‌ریزی برای توسعه نهالستان در سطح استان و ایجاد مجتمع کشت بافت انجام شده است.


بیشتر بخوانید


 این مجتمع که توسط موسسه بذر و نهال رضوی و با هدف ایجاد فضایی متفاوت در عرصه تولید و عرضه گل و گیاه زینتی راه‌اندازی شده شامل چند گلخانه مجهز و پیشرفته است در این مجتمع انواع و اقسام گل و گیاه آپارتمانی، درختچه‌ها، نهال‌های مثمر و غیرمثمر خاص، نشاء بذر و سایر محصولات مرتبط با کشاورزی و باغبانی برای استفاده عموم مردم عرضه خواهد شد.

مجتمع نمایشگاهی- تحقیقاتی گل و گیاه رضوی نخستین فروشگاه تخصصی در حوزه نهال و گل و گیاه‌های آپارتمانی است که در کشور کم‌نظیر بوده و در آن انواع خدمات تعویض گل، راهنمای تغذیه گیاهان، نحوه آبدهی، دما، نور، رطوبت و ... با حضور کارشناسان خبره حوزه گل‌وگیاه ارائه می‌شود.

از دیگر اهداف موسسه بذر و نهال رضوی در ایجاد این مجتمع، اشتغالزایی برای فارغ‌التحصیلان رشته‌های مرتبط با گل و گیاه و کشاورزی است.


انتهای پیام//ف.ح.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.