واکسیناسیون ۲۸ درصد کودکان بالای ۹ سال/اعتبار ۱۱ میلیارد تومانی برای تکمیل زیرساخت مخابراتی مرز سومار

رئیس شبکه بهداشت و درمان سرپل ذهاب گفت: ۲۸درصد کودکان بالای ۹ سال سرپل ذهابی در برابر کرونا واکسینه شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه- شهرام روشنی نژاد گفت : آمار مراجعات اورژانسی شهرستان از سه هزار نفر در دی ماه به بیش از ۱۱ هزار نفر در بهمن ماه رسیده و فضای اورژانس بیمارستان شهدا سرپل ذهاب دارای مکان مناسب این وضعیت نیست.

به گفته رئیس شبکه بهداشت و درمان سرپل ذهاب پزشکان اورژانسی روزانه به بیش از ۵۰۰ نفر مراجعه کننده خدمات می‌دهند، پزشکان و پرسنل بیمارستانی سرپل ذهاب با وجود تعداد بالای مراجعات قطعاً مستهلک می‌شوند.

شبکه بهداشت و درمان شهرستان از تمام توان خود استفاده کرده و تمام تلاش خود را به کار گرفته، ولی قطعاً محدودیت‌هایی وجود دارد و برای حل این موضوع درمانگاه عفونی هم برای کمک به اورژانس فعال شده تا از حجم مراجعه کنندگان اورژانس کاسته شود.

در طول یکسال گذشته تمام موارد نمونه گیری ۹ هزار و ۵۹۹ مورد بوده که چهار هزار و ۳۰ نفر مثبت بوده، ولی در بهمن ماه امسال ۸۴۶ مورد نمونه گیری انجام شده که بیش از ۵۰ درصد این موارد مثبت بوده است.

واکسیناسیون در سرپل ذهاب برای کودکان پنج سال به بالا شروع شده و برای کودکان ۹ سال به بالا که زودتر شروع شده از مجموع سه هزار و ۹۸۰ نفر برای یک هزار و ۱۳۰ نفر تزریق شده که ۲۸ درصد جمعیت هدف را شامل می‌شود.

سرپل ذهاب در وضعیت قرمز کرونایی است بیماری کرونا امیکرون در کوتاه‌ترین زمان ممکن انتقال یافته و قدرت سرایت بسیار بالایی دارد.

مراکزی که محل تجمعات است مثل تالار‌های پذیرایی و باشگاه‌های ورزشی ملزم به رعایت دستورات بهداشتی هستند و در صورت رعایت نکردن تعطیل می‌شوند.

تمام مدارس سرپل ذهاب تا پایان بهمن ماه تعطیل بوده و استفاده از ماسک برای تمام ارباب رجوع تمام ادارات خصوصاً بانک‌ها ضروری و از ارائه خدمات به افراد فاقد ماسک جلوگیری شود.

زیرساخت مخابراتی مرز سومار به ۱۱ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

فرماندار گیلانغرب گفت : زیرساخت مخابراتی مرز سومار به ۱۱ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل نیاز دارد.

حشمت رضایی گفت: راه اندازی و تکمیل زیر ساخت‌های مرز سومار برای تردد مسافرین و زائران در حال پیگیری است.

در صورت پیشرفت و اخذ موافقت‌های مورد نظر این مرز علاوه بر رسمی بودن برای واردات و صادرات مرزی به زودی به مرزی رسمی برای تردد مسافران نیز تبدیل می‌شود.

تهیه و آماده سازی زیرساخت‌های لازم برای راه اندازی سریع‌تر در ۲ کشور ایران و عراق نیازمند دیدار و مذاکرات دوطرفه‌ای است که به زودی طی چند ماه آینده انجام می‌گیرد.

یکی از زیرساخت‌های مورد نیاز در این مرز فیبر نوری بوده که الزام اصلی ارتباط برای انجام کار‌های گمرک و گذرنامه‌ها است که با وعده مساعدت از سوی مدیرعامل شرکت مخابرات استان کرمانشاه و اعطای اعتباری بیش از یازده میلیارد تومان تا پایان اسفند ماه به مرحله اجرایی می‌رسد.

برای راه اندازی این مرز نیازمند ایجاد گیت‌های مسافربری و دستگاه‌ها و ادارات مرتبط برای تردد مسافران است که تا حدودی در ۲ کشور زمینه‌های آن فراهم شده است.

جاده‌های مورد نظر برای تردد مسافران شامل جاده ذله زرد که در محور گیلانغرب به سور واقع است در حال آماده سازی بوده که بیش از ۴۰ درصد پیشرفت داشته و برای تأمین اعتبارات مورد نیاز از سوی استاندار کرمانشاه و نماینده مردم گیلانغرب در حال پیگیری است.

بخش آماده‌سازی زیرساخت‌های جاده‌ای در این مرز آغاز شده است، بخشی از جاده سومار به سمت مرز در حال آماده‌سازی بوده که به مرحله بتن ریزی غلطکی رسیده که پس از آن به زودی این مسیر آسفالت خواهد شد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.