لایروبی بهمنشیر به زودی آغاز می شود

نماینده مردم آبادان گفت: تا پایان سال مرحله نخست لایروبی رودخانه بهمنشیر انجام می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان  آبادان _ جلیل مختار، یکی از نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت:عملیات لایروبی ۱۰۰ هزار متر مکعب از رودخانه بهمنشیر در مرحله نخست این پروژه تا پایان سال انجام می‌شود.

به گفته او در حال حاضر کار کارشناسی برای لایروبی پس از پیوستن نام رودخانه بهمنشیر به ردیف استانی ساماندهی و لایروبی رودخانه کارون در حال انجام است.

نماینده مردم آبادان گفت: اولین مرحله از لایروبی رودخانه بهمنشیر در منطقه کشتارگاه آبادان و به دلیل ضرورت آن با توجه به احداث پارک و مجموعه روباز ورزشی در حاشیه رودخانه بهمنشیر اجرایی می شود و تلاش ها برای اختصاص ردیف اعتباری با هدف ادامه روند لایروبی این رودخانه در سال آینده ادامه دارد.

این مسئول گفت: امکان استفاده شهروندان از جاذبه‌های گردشگری و طبیعی به عنوان پارک و فضای سبز، امکان آبیاری نخلستان‌های حاشیه با استفاده از انهار طبیعی نیز از جمله پیامدهای لایروبی رودخانه بهمنشیر آبادان است.

رودخانه بهمنشیر از انشعابات رودخانه کارون است که در جنوب غربی ایران و در خوزستان واقع شده و مهمترین منبع تامین آب شرب و کشاورزی شهرستان‌های این منطقه به ویژه آبادان است.

انتهای پیام / ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.