رئیس جمهور آمریکا مدعی شد همچنان تهاجم روسیه به اوکراین می‌تواند در هر زمانی رخ دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان – جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا بار دیگر در تکرار ادعا‌های خود گفت همچنان احتمال فراوانی دارد که روسیه به اوکراین حمله کند.

بایدن گفت: شماری راه‌های واقعی برای مقابله با نگرانی‌های امنیتی روسیه وجود دارد و دیپلماسی باید شانس پیروزی داشته باشد. واشنگتن هنوز از عقب نشینی یگان‌های روسیه اطمینان پیدا نکرده و ناتو تهدیدی برای مسکو محسوب نمی‌شود.

بایدن در ادامه، خطاب به روسیه گفت: ما دشمنان شما نیستیم. آمریکا و ناتو موشکی در اوکراین و یا هواپیما‌هایی برای استقرار در آنجا ندارند.

رئیس جمهور آمریکا همچنین مدعی شد: در صورت حمله روسیه به اوکراین، نورد استریم ۲ متوقف خواهد شد و آمریکا و هم پیمانانش آماده اعمال تحریم‌های شدید بر صادرات، در صورت حمله روسیه به اوکراین هستند. تحریم‌های آمریکا بر روسیه، فشار‌هایی را بر بخش‌های اصلی روسیه و اقتصاد این کشور وارد خواهد کرد. ما از هر وجبی از خاک پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) با تمام قدرت آمریکا حمایت می‌کنیم. ما به دنبال مقابله مستقیم با روسیه نیستیم؛ اما برای پاسخ آمادگی داریم.

روز گذشته وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که برخی نیرو‌های نظامی که در مرز مستقر بودند، پس از انجام رزمایش شروع به بازگشت به پایگاه‌های خود کرده‌اند.

گفتنی است کشور‌های غربی به رهبری آمریکا در تلاشند تا با ادعای آمادگی روسیه برای حمله به اوکراین، از یک سو بر رقیب قدیمی خود یعنی روسیه فشار وارد آورده و از سوی دیگر حواس‌ها را از مشکلات داخلی خود پرت کنند.

طی روزهای اخیر آمریکا و همپیمانان این کشور از جمله انگلیس، استرالیا و ژاپن شمار زیادی از اتباع خود را از اوکراین خارج کردند و رسانه‌های منتسب به آن‌ها گفتند که مسکو سه‌شنبه‌ای که گذشت حمله به اوکراین را آغاز می‌کند. حتی با پایان روز سه‌شنبه، زلنسکی رئیس جمهور اوکراین مدعی شد که بنا بر اطلاعاتی که به آن دست یافته، حمله روسیه در روز چهارشنبه (امروز) قطعی است.

آنچه از رفتار رسانه‌ای و گفتار مقامات آمریکایی در ماه‌های اخیر بر می‌آید، براه انداختن نزاعی تمام عیار در حاشیه مرزی اوکراین و روسیه بواسطه یک فشار و جنگ روانی است. نزاعی که از نگاه کارشناسان اگر براه بیفتد، چه از لحاظ سیاسی و جغرافیایی و چه از نظر اقتصادی منافع واشنگتن را تامین می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۲ ۲۷ بهمن ۱۴۰۰
باز هم این « صدا شیپوری» حرف مفت زد.
آخرین اخبار