تاخیر در بارندگی موجب کاهش کشت پاییزه در کهگیلویه و بویراحمد شد

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: کمبود بارش در زمان کشت و خشکسالی موجب کاهش ۳۵ درصدی سطح زیر کشت پاییزه در استان شد.

باشگاه خبرنگاران جوان یاسوج - عیسی راستین نسب گفت: امسال بیش  از ۹۴ هزار هکتار از اراضی کشاورزی مناطق مختلف این استان  زیر کشت پاییزه رفت.

او گفت: این میزان زمین کشاورزی در سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ زیر کشت محصولات گندم، کلزا، جو، عدس و نخود رفت.

راستین نسب گفت: این در حالی است که در سال زراعی گذشته بیش از ۱۲۵ هزار هکتار از زمین های کشاورزی این استان زیر کشت پاییزه رفته بود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: امسال کشت محصولات زراعی در ۱۳۱ هزار هکتار از مزارع این استان هدف گذاری شده بود که تاخیر در بارندگی موجب شد میزان کشت کمتر از برنامه ریزی باشد.

راستین نسب با یادآوری اینکه پارسال کشت گندم در ۹۷ هزار هکتار از زمین زراعی استان انجام شد گفت: امسال میزان کشت این محصول نسبت به پارسال ۲۶ درصد کاهش یافته است.

او گفت: ۷۴ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این استان امسال زیر کشت گندم آبی و دیم رفت که از این میزان ۵۵ هزار هکتار گندم دیم و مابقی آبی هستند.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت:  امسال  بیش ۲۱ هزار و ۳۰۰ هکتار از زمین های این استان زیر کشت جو آبی، دیم و کلزا رفت که از این میزان ۱۸ هزار هکتار جو دیم، ۲ هزار هکتار جو آبی و هزارو ۳۰۰ هکتار کلزا بوده است. 

راستین نسب گفت: در سال زراعی گذشته بیش از ۵۳۰ هزارو ۱۴۴ تن انواع محصولات کشاورزی در این استان تولید و وارد بازار عرضه شد.

او گفت: بیش از ۲۷۲ هزار هکتار اراضی کشاورزی در مناطق مختلف این استان وجود دارد که ۴۶ هزارو ۳۸ هکتار آن آبی است.

نیمه نخست امسال ۳۸هزار و ۷۵۲ تن گندم ، افزون بر ۲۰ هزار تن جو  و یک هزار و۵۱۳ تن کلزا در مزارع کهگیلویه و بویراحمد برداشت شده به دلیل خشکسالی نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش یافته است.

۲۷۰ هزار هکتار زمین کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که ۱۶۰ هزار هکتار آن زراعی است.

بهره برداران کهگیلویه و بویراحمد سالیانه ۹۷۲هزار تن محصول کشاورزی تولید می کنند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.