رئیس مرکز تحقیقات ارولوژی و نفرولوژی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: حوزه علوم پزشکی مشکل بیکاری ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان- دکتر حبیب الله موسوی گفت: حوزه علوم پزشکی نیازی به وضع قوانین قراردادی ندارد و دانشجویان بلافاصله به کار گرفته می‌شوند.

او بر الگوبرداری از کشور‌های موفق در جهان در این زمینه تاکید کرد.

رئیس مرکز تحقیقات ارولوژی و نفرولوژی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: علت استقبال دانشجویان از رشته تجربی و پزشکی در کنکور تضمین شغل پس از فارغ‌التحصیلی است؛ چه در بخش دولتی، چه در بخش خصوصی کار برای پرستاران بسیار است.

موسوی بهار گفت: پرستاران ماهر در کشور ما بیکار نیستند و در این موارد کمبود داریم. کشور‌های خارجی با آغوش باز از این اشخاص استقبال می‌کنند. راه‌های بسیاری برای مهاجرت نخبگان وجود دارد و تبلیغات و مشوق‌های زیادی برای این افراد وجود دارد.

به گفته او یکی از الگو‌های موفق در حوزه صنعت، علوم پزشکی است، زیرا فارغ التحصیلان علوم پزشکی افرادی زبده و ماهر هستند و مانند رشته‌های دیگر لازم نیست در وهله‌های اول استخدامی مراحل کارآموزی را طی کنند.

این متخصص حوزه اورولوژی در ادامه گفت: پزشکان و پرستاران آن‌قدر مهارت آموختند که می‌توانند از همان اول، کار خود را آغاز کنند، زیرا پزشکی رشته‌ای است که در حین خواندن آن را انجام می‌دهند و به اصطلاح رشته‌ای عملی است.

موسوی بهار گفت: دفتر ارتباط با صنعت به صورت ظاهری فعالیت دارد و آن طور که باید عمل نمی‌کند.

به گفته او اشتیاقی برای نگهداشتن کادر پزشکی وجود ندارد و از آن طرف در خارج از کشور ذوق و شوق فراوانی برای استخدام و به کارگیری این افراد در حوزه‌های مختلف وجود دارد.

رئیس مرکز تحقیقات ارولوژی و نفرولوژی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: اتفاقات دوران کرونا هم در این موارد بی تاثیر نبود و در جذب این افراد از سوی کشور‌های خارجی تسهیل شد. کادرپزشکی با فراهم کردن اندوخته‌های مالی در سال‌های اول متوجه می‌شوند شرایط کدام کشور و کدام بخش‌ها راحت‌تر و پرسود‌تر است و به همین علت به این مسیر‌ها سوق پیدا می‌کنند؛ تغییر حرفه در این موارد رواج دارد و این روز‌ها بسیاری از افراد مثل پزشک‌های عمومی حوزه کاری خود را جهت درآمدزایی بیشتر تغییر می‌دهند.

موسوی بهار گفت: مگر استانداردی برای درآمدزایی مشاغل مختلف و علمی وجود دارد؟ هر شخص به فراخور شغل و ارزش کاری‌اش درآمدزایی دارد. قشر پزشکی بخش عمده‌ای از مشکلات و مسائل مهم جامعه را حل می‌کند و قائدتا ارزش کاری بالا و درآمدزایی بالا دارد، اما بخش‌های دیگری وجود دارد که درآمد خالص بالایی دارند، اما ارزش کاری بالایی ندارند.

او گفت: با خدمات پزشکی می‌توانیم ثروت آفرینی فوق العاده‌ای در کشور داشته باشیم و در پیشرفت اقتصاد کشور سهیم باشیم.

رئیس اسبق دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: در توریسم پزشکی اگر پیشرفت کنیم و بتوانیم زیرساخت‌ها و امکانات را ارتقاء بدهیم اقتصاد کشور را می‌توانیم متحول کنیم.

منبع:ایسنا

انتهای پیام/د.ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.