معاون درمان علوم پزشکی همدان از افزایش ۱۰ درصدی مراجعان به بیمارستان‌های استان به علت افزایش شیوع کرونا خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان-دکتر رضا طهماسبی گفت: این شیب ابتلا به کرونا مانند هفته‌های گذشته همچنان رو به افزایش است و امیدواریم هرچه زودتر میزان مراجعه ثبات یابد، تا از قله پیک خارج شویم.

در پیک ششم  اغلب مبتلایان به کرونا از نوع سویه اُمیکرون بوده و در این پیک اکثر مبتلایان افرادی هستند که واکسن دریافت نکرده و یا بیماری زمینه‌ای دارند.

او گفت: درسویه‌های قبلی کرونا کودکان کمتر مبتلا می‌شدند امادر این سویه کودکان نسبت به گذشته بیشتر درگیر این بیماری می‌شوند و به بیمارستان مراجعه می‌کنند البته اغلب مبتلایان به صورت سرپایی درمان می‌شوند و درصدی که درگیری بیشتری دارند یا مبتلا به بیماری زمینه‌ای هستند بستری می‌شوند.

 طهماسبی گفت:کادر درمانی تمام سعی و تلاش خود را به منظور ارائه خدمات مطلوب به بیماران انجام می‌دهند.

معاون درمان علوم پزشکی همدان گفت: درصورتیکه با شیوع گسترده این بیماری در استان مواجه شویم برای ارائه خدمات به بیماران،  بیمارستان صحرایی ایجاد خواهد شد.

به گفته طهماسبی شهروندان نقش بسیار مهمی در عبوراز این پیک را دارند بنابراین با رعایت شیوه نامه ها توسط احاد جامعه می‌توان جلوی شیوع گسترده را گرفت.

او گفت: آندسته از افرادی که واکسن نزده یا واکسیناسیون خود را تکمیل نکرده‌اند به ویژه افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند هر چه سریعتر نسبت به دریافت واکسن و یا تکمیل نوبت‌های واکسیناسیون اقدام کنند.

 پرهیز از شرکت در دورهمی و مجالس و رعایت شیوه نامه های بهداشتی از راه های مهار پیک ششم شیوع کرونا محسوب می شود.

معاون درمان علوم پزشکی همدان گفت: بایدکوچکترین علامت سرماخوردگی را کرونا تلقی کرد و درصورت بروز علائم خفیف در منزل بمانند و در صورت شدت بیماری به مراکز درمانی مراجعه نمایند تا از ادامه زنجیره جلوگیری شود.

طهماسبی گفت: به والدین توصیه می‌شود در صورت مشاهده علائم در فرزندشان از بردن کودکان به مهد کودک‌ها و مدارس خودداری کنند ودر صورت شدت بیماری با مراجعه به پزشک روند درمان فرزند خود را انجام دهند.

منبع:ایسنا

انتهای پیام/د.ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار