رییس مرکز بهداشت استان همدان:

در حدود ۴۰ درصد از تخت‌های آی سی یو کودکان، مبتلایان به کرونا بستری هستند

رییس مرکز بهداشت استان همدان گفت: آمار کودکان مبتلا به کرونا در استان رو به افزایش است و تعداد مبتلایان در این هفته بیش از سه برابر شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان-دکتر فاطمه اسدی ترکمان گفت: شمار کودکان مبتلا به کرونا (سویه جدید) بستری در بخش «آی. سی. یو» بیمارستان‌های استان از ۲۵ نفر در اوایل ماه جاری به حدود ۸۰ نفر در این هفته افزایش یافته است.

او گفت: همچنین رقم ۲۵ درصد اشغال تخت های بخش «آی. سی. یو» اطفال توسط کودکان مبتلا به کرونا در اوایل بهمن ماه جاری نیز به ۳۷ درصد رسیده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: در ۵۰ درصد از تخت های بخش عادی بیمارستان های استان هم کودکان مبتلا به کرونا بستری هستند. 

نتیجه آزمایش کرونای  ۶۰ درصد از دانش آموزان مثبت است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: دانش آموزان دارای علائم کرونا تمایلی برای انجام آزمایش کرونا ندارند اما بیش از ۶۰ درصد آزمایش های  دریافتی از دانش آموزان در سطح استان مثبت است در حالیکه این رقم تا پیش از شیوع سویه جدید حدود ۲۰ درصد بود.

براساس اخرین اعلام وزارت بهداشت از وضعیت رنگ بندی کرونایی ۱۰ شهرستان استان همدان، «همدان، اسدآباد، درگزین و رزن» در وضعیت قرمز، «کبودرآهنگ، ملایر و تویسرکان» در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های «نهاوند، فامنین و بهار» نیز در وضعیت زرد قرار دارند.

ترکمان گفت: آمار روزانه کرونا (پی. سی آر مثبت) استان همدان از ۱۹۵ نفر در ابتدای بهمن ماه به روزانه ۸۰۰ تا ۸۵۰ نفر در پایان هفته گذشته رسیده که این خیز نشان دهنده سرعت بالای انتشار و ابتلا به سویه اُمیکرون است.

به گفته او: آمار ابتلای دانشجویان به کرونا با توجه به واکسینه شدن بیشتر افراد، نسبت به دانش آموزان کمتر است هرچند که آمار مبتلایان این گروه سنی نیز حدود ۲ برابر شده است.

میزان مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته و شبانه روزی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان نیز از یک هزار و ۹۲ نفر در روز به سه هزار و ۴۸۶ نفر افزایش یافته که البته آمار مراجعه به اورژانس‌ها بسیار بیشتر است.

 البته در آمار مرگ و میر روزانه ناشی از ابتلا به کرونا هیچ افزایشی در سطح استان نداریم و طی روز‌های گذشته آمار فوتی‌های روزانه استان همچنان صفر است.  

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: ۸۱ مرکز واکسیناسیون در سطح استان کار تزریق واکسن کرونا را انجام می‌دهند، گفت: حدود ۳۱ درصد جمعیت استان همدان دُز سوم کرونا را دریافت کرده اند و تمرکز اصلی ما پوشش ۱۰۰ درصدی تزریق دُز اول است.

ترکمان اسدی گفت: حدود ۹۳ درصد جمعیت هدف استان همدان واکسن کرونا (نوبت اول را تزریق کرده اند) و  پوشش واکسیناسیون افراد ۷ تا ۱۲ سال نیز از ۴/۵ درصد طی هفته گذشته به حدود هشت درصد در هفته جاری رسیده و آمار واکسیناسیون رده سنی ۱۲ تا ۱۸ سال استان نیز مطلوب است.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/د

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.