۳ دهه مقاومت قهرمان ملی لبنان در برابر تهدیدات اسرائیل/ صهیونیست‌ها در ترور فیزیکی و شخصیتی سیدحسن نصرالله ناکام ماندند

سیدحسن نصرالله درحالی وارد سومین دهه دبیرکلی حزب‌الله لبنان می‌شود که در سال‌های اخیر همه تلاش‌های رژیم‌ صهیونیستی برای ترور فیزیکی و شخصیتی وی ناکام مانده است.

باشگاه خبرنگاران جوان ـ ۱۶ فوریه ۱۹۹۲ مصادف با شهادت سید عباس موسوی، دبیرکل سابق حزب‌الله لبنان یادآور روزی است که در آن سید حسن نصرالله دبیر کلی این جنبش مقاومت را برعهده گرفت، به مقابله با رژیم صهیونیستی برخاست و در ائتلاف راهبردی با متحدان و دوستان خود در جمهوری اسلامی ایران مبارزه با اسرائیل را در دستور کار خود قرار داد.

اکنون و در سی‌اُمین سالگرد انتخاب سید مقاومت لبنان می‌توان به بررسی کارنامه سه دهه مجاهدت وی در رأس هرم قدرت حزب‌الله به‌عنوان یک تشکیلات اجتماعی، فرهنگی و شبه‌نظامی پرداخت و موفقیت‌های نصرالله را در پیشبرد اهداف راهبردی این حزب بررسی کرد و دریافت چگونه شده که دوست و دشمن از وی به‌عنوان یکی از نقاط قوت حزب‌الله یاد می‌کنند.

صهیونیست‌ها حالات سیدحسن نصرالله را به‌دقت رصد می‌کنند

دوستان مقاومت در زمینه فعالیت‌های ارزشمند سید حسن نصرالله گزارش‌ها و یادداشت‌های زیادی منتشر کرده‌اند، ولی خواندن وصف درایت و هوشمندی سید مقاومت لبنان از زبان دشمنان شگفتی خاصی دارد. محافل جاسوسی رژیم صهیونیستی از مدت‌ها پیش پژوهش‌های گسترده‌ای برای بررسی ابعاد شخصیتی دبیرکل حزب‌الله و نحوه تصمیم‌گیری‌های وی در اوضاع بحرانی انجام داده‌اند شاید بتوانند اقدامات وی در مواقع حساس را پیش‌بینی کنند. پژوهش‌هایی که تاکنون انجام و بخشی از آن سال گذشته منتشر شد، نشان داد آن‌ها حتی بر ابعاد فرهنگی، روانشناسی و زبان بدن سیدحسن نصرالله کار کرده‌اند.

مبارزه اسرائیل با سید مقاومت لبنان و تقابل‌هایی که به شکست منجر شد، به‌تدریج سیدحسن نصرالله را قهرمان ملی لبنان کرد

پژوهش‌های بعضاً درست یا غلط بخش اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی که بخشی از آن به‌عنوان «پرونده محرمانه سیدحسن نصرالله» منتشر شده بود، نشان می‌دهد ضرباتی که اسرائیل از درایت و هوشمندی سید مقاومت لبنان خورده به اندازه‌ای است که در تلاش برای سرپوش گذاشتن بر ناکامی‌های خود حتی در ترور دبیرکل حزب‌الله لبنان هستند. آن‌ها پس از این ناکامی می‌کوشند پیام‌هایی را به طرف‌های بین‌المللی مخابره و این‌گونه القا کنند که عزم و اراده سیاسی در تل‌آویو برای ترور دبیرکل حزب‌الله وجود ندارد.

۳ دهه مقاومت قهرمان ملی لبنان در برابر تهدیدات اسرائیل/ صیهونیست‌ها در ترور فیزیکی و شخصیتی سیدحسن نصرالله ناکام ماندند

ادعای مقام‌های ارشد صهیونیستی در زمینه نداشتن انگیزه برای ترور سید حسن نصرالله درحالی است که مسئولان سیاسی و تحلیلگران صهیونیستی بار‌ها گزارش کرده‌اند این اراده همواره نزد تصمیم‌سازان صهیونیست وجود داشته و اسرائیل از هیچ فرصتی برای ترور سید مقاومت لبنان دریغ نمی‌کند. یکی از عواملی که باعث شده تصمیم‌سازان رژیم صهیونیستی گزینه ترور وی را از ذهن دور نکنند سخنرانی‌های آتشین و قاطع پس از تحولاتی است که اسرائیلی‌ها در منطقه رقم می‌زنند.

درواقع شخصیت پر جذبه و به تعبیری «مهربان با دوست و قاطع در برابر دشمن» دبیرکل حزب‌الله لبنان بر لحن سخنانش تأثیر زیادی گذاشته و شاهدیم بعد از سخنرانی‌های وی محافل سیاسی و اجتماعی رژیم صهیونیستی به تکاپو می‌افتند تا کلمه به کلمه اظهاراتش را رمزگشایی کنند.

محافل رسانه‌ای رژیم صهیونیستی مکرر زبان به اعتراف گشوده‌اند که افکار عمومی اسرائیل در آستانه سخنرانی‌های مهم نصرالله، منتظر هستند و از درون آن سرنوشت التهابات منطقه را پیش‌بینی می‌کنند. تل‌آویو حتی کارشناسانی با اطلاعات و تحصیلات بالا در مقطع دکتری تربیت کرده که ۲۴ ساعت شبانه‌روز و هفت روز هفته را به کسب اطلاعات از وضعیت و حالات دبیرکل حزب‌الله و نحوه تفکر وی می‌پردازند.

راهبرد شکست‌خورده ترور شخصیتی

شکست رژیم صهیونیستی در جنگ سال ۲۰۰۶ شیمون پرز، رئیس سابق رژیم صهیونیستی را واداشت در کمیته وینوگراد که مسئول بررسی عوامل شکست ارتش این رژیم در برابر حزب‌الله بود، یکی از مهم‌ترین عوامل پیروزی حزب‌الله بر اسرائیل را وجود شخصیتی مانند سیدحسن نصرالله معرفی کند.

در عرصه تحولات سیاسی، اسرائیل روزبه‌روز به موعد انتخابات سرنوشت‌ساز لبنان نزدیک می‌شود و پس از شکست‌های نظامی از حزب‌الله اکنون نیاز مبرمی به ترمیم جایگاه خود به‌ویژه در لبنان حس می‌کند و گزینه روی میز خود را طبق آنچه محافل صهیونیستی عنوان کرده‌اند، تخریب چهره کاریزماتیک سیدحسن نصرالله می‌داند.

صهیونیست‌ها معتقدند اهمیت ترور شخصیتی سید مقاومت لبنان کمتر از خلع سلاح حزب‌الله نیست، زیرا صدق گفتار و صراحت در لهجه سیدحسن نصرالله نه‌تن‌ها در محافل لبنان زبانزد خاص و عام است، بلکه افکار عمومی رژیم صهیونیستی نیز این موضوع را به‌رسمیت شناخته‌اند.

وقتی تل‌آویو در ترور فیزیکی دبیرکل حزب‌الله لبنان ناکام ماند، در آستانه انتخابات پارلمانی لبنان تلاش‌های خود را برای ترور شخصیتی وی آغاز کرده است و می‌خواهد جایگاه مردمی سید مقاومت لبنان را تحت تأثیر پروپاگاندای رسانه‌ای خود قرار دهد. نشریه اسرائیل هیوم چندی پیش گزارشی منتشر کرد که از محتوای آن می‌توان ساختار جنگ روانی گسترده تل‌آویو علیه شخص دبیرکل حزب الله را ارزیابی کرد.

۳ دهه مقاومت قهرمان ملی لبنان در برابر تهدیدات اسرائیل/ صیهونیست‌ها در ترور فیزیکی و شخصیتی سیدحسن نصرالله ناکام ماندند

اسرائیل هیوم در اتهاماتی غیرواقعی از نقش ادعایی حزب‌الله در پولشویی، فرماندهی عملیات بانکی در لبنان، تجارت مواد مخدر و قاچاق اعضای بدن گزارش تهیه کرد. نکته جالب توجه اینکه چنین اتهاماتی از مدت‌ها پیش علیه حزب‌الله و شخص نصرالله مطرح بود، ولی تاکنون در القای این دروغ‌های شاخدار به افکار عمومی داخلی ناکام مانده‌اند.

بی‌تردید کسانی که اندک فهم سیاسی از تحولات لبنان داشته باشند، رد پای حمایت گسترده و نقش فشار‌های آمریکا را بر تمدید دوره ریاست ریاض سلامه بر بانک مرکزی این کشور می‌بینند و از نقش وی به‌عنوان سکاندار راهبرد‌های ارزی و پولی لبنان بی‌اطلاع نیستند؛ کسی که با اعمال سیاست‌های نادرست مالی، خواسته یا ناخواسته عامل اساسی تشدید بحران ارزی در این کشور و افزایش بحران‌های معیشتی بر مردم لبنان شده است.

در گزارش مغرضانه و دروغ‌پردازی اسرائیل هیوم انگیزه نگارنده از ایراد افترا علیه مقاومت پنهان نماند، دبیرکل حزب‌الله لبنان را خطرناک‌ترین دشمن اسرائیل معرفی کرد و نوشت که وی ۱۵۰ هزار موشک در اختیار دارد که می‌تواند به هر نقطه‌ای در سرزمین‌های اشغالی برسد.

آغاز دبیرکلی نصرالله با مبارزه با رژیم صهیونیستی در کمربند امنیتی این رژیم و پرتاب موشک به سمت الجلیل مصادف شد، به نحوی که در آن زمان سالیانه ۲۵ نظامی ارتش اسرائیل در درگیری‌ها کشته می‌شدند؛ چندی بعد محافل رژیم صهیونیستی بر نقش بازدارندگی سیدحسن نصرالله و مبارزه قاطع علیه ارتش رژیم صهیونیستی پرداختند و گفتند اقدامات وی باعث شد تمامی نامزد‌های انتخابات نخست‌وزیری اسرائیل در سال ۱۹۹۹ وعده عقب‌نشینی از لبنان را به‌عنوان شعار اصلی انتخاباتی خود برای جلب نظر افکار عمومی مطرح کنند.

مبارزه اسرائیل با سید مقاومت لبنان و تقابل‌هایی که به شکست منجر شد، به‌تدریج سیدحسن نصرالله را قهرمان ملی لبنان کرد. رئیس بخش مطالعات اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی (أمان) که تا سال گذشته در این منصب حضور داشت، در اظهاراتی گفته بود: نصرالله شخصیتی منحصربه‌فرد است و تفکراتی پیچیده همراه با کاریزمای بسیار بالا و هوش احساسی فوق‌العاده دارد.

رژیم صهیونیستی در تعامل با شخصیت فرهنگی، سیاسی و نظامی سیدحسن نصرالله به بن‌بست رسیده است

شخصیت کاریزماتیک سیدحسن نصرالله موضوعی نیست که تنها در لبنان و منطقه جریان داشته باشد، بلکه اگر به داخل سرزمین‌های اشغالی مراجعه شود، شاهد خواهیم بود حتی در کتاب‌های درسی دانش‌آموزان صهیونیست دبیرکل حزب‌الله لبنان به‌عنوان شخصیتی فوق‌العاده توصیف می‌شود.

دانش‌آموزان اسرائیلی در کتب درسی خود می‌آموزند که سید مقاومت لبنان همواره تلاش می‌کند اطلاعات زیادی از تحولات اسرائیل به‌دست بیاورد و به همین دلیل جامعه اسرائیل و حساسیت‌های موجود در آن را خیلی خوب می‌شناسد.

۳ دهه مقاومت قهرمان ملی لبنان در برابر تهدیدات اسرائیل/ صیهونیست‌ها در ترور فیزیکی و شخصیتی سیدحسن نصرالله ناکام ماندند

بحران سوخت در لبنان که این کشور را در زمستان گذشته تحت تأثیر قرار داده بود، باعث شد سیدحسن نصرالله برای انتقال سوخت از ایران کمک بگیرد، اقدامی که روزنامه اسرائیل دیفنس در گزارشی به آن پرداخت و نوشت: سیدحسن نصرالله با انتقال سوخت به بیروت به قهرمان ملی لبنانی‌ها تبدیل شد و تمامی پیش‌بینی‌ها درباره تشدید اختلافات میان حزب‌الله لبنان و افکار عمومی این کشور به‌وسیله بحران اقتصادی فزاینده را با شکست مواجه کرد.

بعد دیگر این اقدام ناتوانی رژیم صهیونیستی در مقابله با کشتی‌های اعزام شده از سوی ایران برای انتقال سوخت به لبنان بود و این روزنامه اسرائیلی نوشت: اسرائیلی‌ها با معادله‌ای که نصرالله ترسیم کرد، نمی‌توانند مانعی در برابر انتقال کشتی‌ها ایجاد کنند. این در حالی است که نصرالله برای نخستین‌بار به قهرمانی برای تأمین نیاز‌های اساسی مردم لبنان تبدیل شد.

در مجموع می‌توان گفت، رژیم صهیونیستی در تعامل با شخصیت فرهنگی، سیاسی و نظامی سیدحسن نصرالله به بن‌بست رسیده است. علاوه بر این، درحالی‌که مؤسسات نظامی و جاسوسی رژیم صهیونیستی قدرت ترور دبیرکل حزب‌الله را ندارند، محافل رسانه‌ای این رژیم نیز توانایی از بین بردن وجهه عمومی صادقانه نصرالله را نه‌تن‌ها در داخل لبنان، بلکه در میان شهرک‌نشینان صهیونیست ندارند.

منبع: آنا

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار