رئیس کمیسیون اروپا مدعی شد: روسیه می‌گوید نیروهایش را از مرز عقب کشانده، اما ما هیچ نشانی از کاهش تنش‌ها بین دو کشور شاهد نیستیم.

باشگاه خبرنگاران جوان - اورزولا فن درلاین گفت: «ما برای اعتماد به سخنانی که شنیده ایم به عمل نیاز داریم. ما هوشیار و متحد خواهیم بود و آماده ایم. ما به بهترین ها امیدواریم، اما برای بدترین ها آماده ایم. ما هنوز امیدواریم که صلح حاکم شود.»

لیز تراس، وزیر خارجه انگلیس نیز با انتشار مطلبی در نشریه دیلی تلگراف مدعی شد پوتین به دنبال آن است که بحران اوکراین را برای چند ماه ادامه دهد. هیچ شواهدی مبنی بر اینکه روسیه در حال عقب نشینی از مرز‌های اوکراین است، وجود ندارد.

گفتنی است پیش از آن هم یک مقام ارشد در دولت بایدن که نخواست نامش فاش شود در ادامه اتهام پراکنی‌های غرب علیه روسیه مدعی شده بود: روسیه به دروغ می‌گوید در حال خروج نیرو‌های نظامی خود از مرز‌های اوکراین است. مسکو برخلاف ادعا‌های پوتین در حال تقویت حضور نظامی خود در امتداد مرز‌های اوکراین است و تا روز چهارشنبه بیش از ۷۰۰۰ نیروی نظامی دیگر را در این مناطق مستقر کرد.

روسیه روز گذشته برخلاف جنگ رسانه ای غرب درباره حمله مسکو به کی‌یف، نیروهای نظامی خود را پس از پایان رزمایش با بلاروس از مرز با اوکراین به عقب کشاند.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه اعلام کرده است که مسکو امروز پاسخ هایش را درباره پیشنهاد‌های آمریکا در خصوص تضمین‌های امنیتی ارسال می‌کند.

او گفت: تضمین‌های امنیتی که ما خواهان آن هستیم، اسناد سازمان امنیت و همکاری اروپا بر آن تأکید دارد. ناتو در سال‌های گذشته تعلل کرده و از بحث در مورد پیشنهاد‌های ما در مورد امنیت در اروپا خودداری کرده است.

در حالی که روسیه به دنبال یافتن راهی برای حل بحران کنونی است و وزیر خارجه روسیه از ارسال پاسخ‌های کشورش به پیشنهاد‌های آمریکا خبر می‌دهد، کشور‌های غربی به دنبال متهم کردن روسیه در این بحران هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار