پویش مردمی ایران سرسبز، هر ایرانی یک درخت در فارس با همراهی دانش آموزان در هفته درختکاری اجرا می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس گفت: پویش مردمی "ایران سرسبز، هر ایرانی یک درخت" با چشم انداز ایجاد ایرانی سرسبز و ایرانی قوی و آباد با مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی قرار است در فارس با همراهی دانش آموزان در هفته درختکاری اجرا می‌شود.

جهانبخش بانشی گفت: حفظ منابع طبیعی به عنوان فرهنگ عمومی رسالت همگانی است و چنین پویش‌هایی نشان از همراهی همه مردم برای حفظ منابع طبیعی دارد.

او گفت: تببین، آموزش، اجرا و نگهداری زنجیره مهمی در احیای اراضی است که اگر درست اجرا نشود هدف اصلی را دچار چالش می‌کند.

بانشی گفت: پویش مردمی ایران سرسبز فرصتی است تا با حضور اقشار مختلف مردم، گروه‌های جهادی وحامیان محیط زیست، پوشش گیاهی در استان احیا و فرهنگ درختکاری و حفاظت از منابع طبیعی در بین افراد جامعه بویژه نسل آینده نهادینه شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس گفت: نهال‌هایی که در این پویش استفاده می‌شوند از گونه‌های بومی هر منطقه با نیاز آبی کم هستند و در ارتفاعات کاشته می‌شوند.

او گفت: ایجاد فرهنگ کاشت نهال و نگهداری از درختان تاثیر بسزایی در زیباسازی شهری و ایجاد فضای سبز و جلوگیری از فرسایش خاک دارد.

بانشی هدف از اجرای این طرح را حفاظت و احیا جنگل‌ها، توسعه جنگل و فضای سبز، کمک به طبیعت گردی و ارتقای نقش مردم و گروه‌های جهادی در توسعه نهال‌کاری و فضای سبز عنوان کرد. وی بیابان زدایی و کاهش گرد و غبار را از جمله دیگر هدف‌های پویش ایرانی سرسبز معرفی کرد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس خواستار تقسیم کار بین تشکل‌ها، ارگان‌های مرتبط با موضوع این پویش، شناسایی مکان‌های مناسب برای کاشت نهال، اطلاع رسانی مطلوب این پویش، استفاده از ظرفیت‌های تشکل‌های دانش آموزی. اجرای برنامه درختکاری به شکل ویژه در اردوگاه‌های استان و سهمیه ویژه‌ای یرای اردوگاه‌ها راخواستار شدند.

بانشی گفت: دراین پویش دانش آموزان، اولیاء و فرهنگیان می‌توانند آثار خود را تا ۲۰ اسفند ماه به آدرس‌های derakhtkari_n@ در قالب رشته‌های نقاشی، تصویر سازی و اینفوگرافی و derakhtkari_d@ در قالب رشته‌های داستان کوتاه و طرح ابتکاری اجرایی و derakhtkari_f@ در قالب رشته‌های فیلم کوتاه، ویدئو کست و پادکست در شبکه شاد ارسال کنند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
آریو
۱۸:۲۲ ۳۰ خرداد ۱۴۰۱
نتایج برندگان پویش کی اعلام میشه؟
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۸:۰۱ ۲۴ خرداد ۱۴۰۱
برندگان این مسابقه و پویش کی مشخص میشه؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
الینا جهانتاب
۱۴:۵۹ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
سلام ببخشید نقاشی رو پس کجا ارسال کنیم ایدی رو میزنم هیچی نمیاد