دبیر قرارگاه دانشگاهی کنترل کرونای آذربایجان غربی گفت: بیش از ۸۷ درصد از فوتی‌های کرونا در استان هیچ واکسنی دریافت نکرده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان ارومیه - دکتر سید جلیل موسوی گفت: بررسی های آماری در استان آذربایجان غربی نشان می دهد؛ از اول تیر ماه تا کنون از ۲۵۳۴ فوتی کرونایی  ۸۷/۳ درصد از فوتی‌ها هیچ واکسنی دریافت نکرده بودند، ۴/۶ درصد دُز اول، ۵/۸ درصد دُز دوم و فقط ۰/۴ درصد سه دُز واکسن زده بودند.

وی می گوید: واکسیناسیون دُز سوم در جمعیت بالیا ۱۸ سال، ۳۴/۴ درصد است و پوشش واکسیناسیون دُز اول ۵ الی ۱۱ سال ۱۳/۳ درصد است که این آمار چندان رضایت بخش نیست.

به گفته دبیر قرارگاه دانشگاهی کنترل کرونای آذربایجان غربی در موج ششم کرونا، ابتلا بچه‌ها به صورت سرپایی فراگیر و گسترده است و نیز کودکان زیر۱۴ سال حدود ۱۳ درصد از بیماران بستری را  شامل می شود.

موسوی گفت: در حوزه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی؛ رعایت بهداشت فردی ۳۷ درصد؛ استفاده از ماسک ۳۲ درصد؛ رعایت فاصله گذاری ۳۳ درصد؛ تهویه مناسب ۳۹ درصد و در کل رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی ۳۲ درصد است که این بیانگر ساده اندیشی و سهل انگاری است و میدان دادن به گسترش و شیوع هرچه بیشتر اُمیکرون می باشد.

موسوی گفت: تکمیل واکسیناسیون در پیشگیری از مرگ بیماران بسیار موثر و کارآمد است و انتظار است مردم عزیز در تکمیل واکسیناسیون خود فرصت را از دست ندهند.

به گفته دبیر قرارگاه دانشگاهی کنترل کرونای آذربایجان غربی اثر بخشی دُز اول تقریبا هیچ، دُز دوم حدودا ۳۰ درصد و دُز سوم ۷۰ الی ۹۵ درصد است که این اثر بخشی بیشتر در پیشگیری از شدت و وخامت بیماری به ویژه در مرگ و میر است.

وی از خانواده ها خواست: در واکسیناسیون فرزندان ۵ سال به بالاتر شتاب کنند چرا در این موج بیشتر مراقب بچه‌ها باشیم و با مشاهده علائم هشداردهنده به مراکز درمانی معتبر مراجعه کنیم.

در حال حاضر آمار واکسیناسیون در آذربایجان غربی به بیش از پنج میلیون و ۶۰۰ هزار دُز رسیده است که از این میزان ۲ میلیون و ۵۳۴ هزار دُز مربوط به نوبت اول ۲ میلیون و ۲۵۳ هزار دُز دوم و حدود ۸۲۵ هزار دُز سوم نیز در آذربایجان غربی است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.