در موج ششم کودکان بیشتر گرفتار می شوند

دبیر قرارگاه کنترل کرونا آذربایجان غربی گفت: با شروع موج ششم آمارها به روشنی بیانگر افزایش قابل توجه و فزاینده بستری کودکان در موج جدید است.

باشگاه خبرنگاران جوان ارومیه - دکتر سید جلیل موسوی گفت: از آغاز بیماری کرونا در زمستان ۹۸ تا به حال پنج موج آن را پشت سر گذاشته ایم و اکنون به موج ششم آن گرفتار شده ایم که تاکنون علاوه بر خیل عظیم بیماران سرپایی در استان ۸۹ هزار و ۵۱۸ نفر بیمار بستری کرونایی داشتیم.

وی می گوید: در دو سال گذشت متاسفانه ۷  هزار و ۲۸۹ نفر از مردم استان براثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند که بیشترین میزان فوتی در گروه سنی ۶۰ الی ۷۹ سال با ۴۷/۷ درصد و ۴۰ الی ۵۹ سال با ۲۴/۴ درصد شامل می شود که قشر مولد و فعال جامعه هستند.

به گفته دبیر قرارگاه کنترل کرونا آذربایجان غربی با شروع موج ششم کرونا از اول بهمن ماه تا کنون یک هزار و ۴۷۵ نفر باتشخیص بیماری کرونا اُمیکرون در بیمارستان‌های استان بستری شده اند که از این تعداد ۱۸۷ نفر (۱۲/۶۸ درصد) زیر ۱۴ سال هستند و آمار به روشنی بیانگر افزایش قابل توجه و فزاینده بستری کودکان در موج جدید است.

موسوی گفت: دو هفته قبل میانگین بستری روزانه ۵۵ نفر بوده در حالی که هفته اخیر میانگین بستری روزانه ۱۱۷ نفر بوده که بیانگر افزایش بیش از دو برابر بستری‌ها است که لازم است در موج جدید بیشتر مراقب کودکان باشیم، واکسیناسیون ان‌ها را جدی بگیریم و در صورت مبتلا شدن ان‌ها با مشاهده علائم هشدار دهنده به مراکز معتبر درمانی مراجعه کنیم.

وی می گوید:  بیماران سرپایی همچنان با شیب تند و تصاعدی به روند خود ادامه می‌دهند و بیماران بستری و فوتی با شیب ملایم رو به افزایش است. با این روند احتمالا در دو الی سه هفته اینده شاهد پیک موج ششم خواهیم بود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.