امام جمعه اهواز گفت: برگزاری جشنواره فجر دل مومنان را به درد آورد، بنا نیست در نظام مقدس اسلامی شاهد چنین جشنواره هایی باشیم که تعدادی افراد از خدا بی خبر در آن حضور دارند.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد نبی موسوی فرد در خطبه‌های نماز جمعه اهواز گفت: در نهج البلاغه آمده است که‌ای مردم از اینکه خدای سبحان شما را در مجالس معصیت و گناه ببیند، اما در مجالس عبادت حاضر نباشید، بترسید.

به گفته او  آنجایی که انسان اقتدار دارد در مسیر اطاعت گام بر می‌دارد و این مساله به سود انسان است. اما آنجا که انسان در برابر معصیت و گناه، ضعیف و ناتوان است در مسیر گناه قرار می‌گیرد.

امام جمعه اهواز ضمن تسلیت درگذشت آیت‌الله سید خضر موسوی گفت: ماه رجب باید محکم بسته شود و انسان در این ماه تلاش داشته باشد تا از همه لحظاتش استفاده کند.

این مقام مسئول می‌گوید: ۳ نوع تطهیر داریم و گاهی انسان بدن یا لباسش نجس می‌شود و با استحمام نجاست را پاک می‌کند، اما گاهی روح انسان بوی تعفن می‌گیرد و تطهیر روح و روان با غسل و وضو انجام می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین  موسوی فرد  گفت: گاهی نفس انسان آلوده می‌شود و وقتی نفس انسان آلوده می‌شود، تطهیر نفس از فضایل اخلاقی است و انسان باید به آن توجه داشته باشد و با توبه و استغفار نفس خود را تطهیر کند.

او گفت:  امام صادق (ع) در روایتی می‌فرماید بلا و گرفتاری‌ها را با استغفار برطرف کنید. همچنین در روایتی دیگر می‌فرماید که جامع‌ترین دعاها، استغفار است.

به گفته امام جمعه اهواز  رفتار‌های زشت، وضعیت لباس پوشیدن نامناسب و اینکه حرف‌هایی زده شده که در تاریخ، یزید زده است، نشان دهنده وضعیت جشنواره امسال فیلم فجر  است.

این مقام مسئول از دولت انقلابی و وزارت ارشادخواست تا به این وضعیت توجه کند تا شاهد چنین ناهنجاری‌هایی نباشیم.

ماجرا از این قرار است که در جشنواره فیلم فجر امسال یکی از خبرنگاران از نوشین معراجی نویسنده  فیلم نمور پرسید با توجه به حلال زاده نبودن یکی از شخصیت های فیلم به نام «آرام» چرا اثر خود را به مقام مادر تقدیم کرده است. معراجی در پاسخ گفت به نظر او وقتی دو نفر همدیگر را دوست داشته باشند حتی در صورت شرعی نبودن رابطه  آن ها بچه ای که به وجود می آید حلال زاده محسوب شود و در هر حال کسی که بچه ای را به دنیا می آورد یک مادر است و ارزشمند محسوب می شود.

 امام جمعه اهواز در پایان  گفت:  دشمن همیشه سعی دارد بر روی نقاط قوت ما تمرکز کند. امروزه دشمن بر روی سپاه پاسداران، جوانان و دختران و خانم‌های ما متمرکز شده است و از این رو باید خودمان را در این بخش‌ها قوی کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان/خوزستان/ مذهبی- فرهنگی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۳ ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
اینها همون کسانی ان که به اسم اینکه کار فرهنگی میکنن تو کشور ما معاف از مالیاتن.
ایا اینها دارن کار فرهنگی میکنن یا ضدفرهنگی؟!!!
کمی اندیشه کنید
United States of America
ناشناس
۲۰:۱۶ ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
متاسفانه در جامعه ما به افرادی که بویی از هنر و فرهنگ ایرانی و اسلامی نبرده اند کلمه هنرمند گفته میشود و این باعث شده که چنین کسانی به خودشون اجازه بدن هر اظهار نطری کنن و با هر نوع پوششی در جامعه حضور داشته باشند.
کجاست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که در رفتار آن نا ارشادی دیده میشود و نه اسلامی
جای بسی تاسف