اتحادیه صرافان ولایت بلخ در یک راهپیمایی اعتراضی، ضمن محکومیت مصادره پول افغانستان توسط آمریکا؛ از سازمان ملل و جامعه جهانی خواستند که اجازه ندهد تا پول مردم افغانستان مصادره شود.

باشگاه خبرنگاران جوان - رییس جمهور آمریکا یک هفته پیش طی فرمانی؛ سه ونیم میلیارد دلار پول بلوکه شده مردم افغانستان را به خاطر غرامت به قربانیان یازدهم سپتامبر ۲۰۰۱ میلادی که منجر به انفجار برج‌های دوقلو گردید مصادره نمود که این کار با واکنش‌های جهانی و مردم افغانستان روبرو گردید.

اتحادیه صرافان ولایت بلخ به دلیل نوسانات در قیمت دالر، رهایی پول‌های منجمد شده مردم افغانستان و محکومیت مصادره سرمایه و پشتوانه پولی مردم افغانستان توسط رییس جمهور آمریکا تظاهرات مسالمیت آمیزی را در شهر مزارشریف راه اندازی نمودند.

معترضین در یک راهپیمایی اعتراضی در مقابل دفتر یوناما (نماینده گی سازمان ملل متحد در شمال) تجمع کرده و تصمیم خودسرانه بایدن را بخاطر مصادره اموال مردم افغانستان محکوم کردند.

الله داد بیگ؛ معاون اتحادیه صرافان ولایت بلخ گفت: پول‌های مصادره شده توسط آمریکا؛ سرمایه مادی و پشتوانه اقتصادی مردم افغانستان است و هیچکس حق تصرف و مصادره آن را ندارد.

او از ملل متحد وجامعه جهانی خواست تا جلوی خود سری‌های رییس جمهوری آمریکا را گرفته و نگذارند حق مردم فقیر افغانستان غارت شود.

صرافان بلخ درفرجام این تظاهرات؛ درخواست شان را به نمایندگی سازمان ملل متحد در شمال تحویل داده و خواهان پیگیری آن گردیدند.

پس از سقوط جمهوریت در افغانستان و خروج نیرو‌های آمریکایی از این کشور؛ بایدن بیش از ۹ میلیارد دلار سرمایه افغانستان را مسدود نموده که درهفته اخیر؛ سه ونیم میلیارد آن را بابت غرامت بازماندگان قربانیان یازدهم سپتامبر مصادره کرد.

انتهای پیام/ب

برچسب ها: آمریکا ، افغانستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار