رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: شمار قربانیان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به هزار و ۵۸ تن رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان یاسوج - پرویز یزدان پناه گفت: متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته یک هم استانی بر اثر ابتلا به بیماری همه گیر کرونا جان خود را از دست داد و شمار قربانیان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به هزار و ۵۸ تن افزایش یافت.

او گفت: هم اکنون ۱۶۷ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های کرونایی کهگیلویه و بویراحمد بستری هستند که از این تعداد ۷۷ بیمار مبتلای قطعی و ۱۴ بیمار نیز در بخش مراقبت‌های ویژه خدمات درمانی دریافت می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۸۸ هزار و ۷۶۳ بیمار کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد با تلاش کادر درمان بهبود یافته اند.

او گفت: از مجموع ۴۸۵ نمونه PCR دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی شهر‌های یاسوج و دهدشت ۲۸۷ موارد مثبت بودند که بیشترین موارد مثبت در شهرستان‌های بویراحمد، و گچساران، چرام و کهگیلویه ثبت شده است.

یزدان پناه گفت: از مجموع ۳۸۵ تست سریع دریافت شده در سراسر کهگیلویه و بویراحمد ۱۳۷ مورد مثبت بوده بویراحمد، کهگیلویه، دنا ولنده بوده است.

او برگزاری مراسم ها، تجمع‌ها و دورهمی‌های خانوادگی را مهمترین عامل در گسترش شیوع بیماری در کهگیلویه و بویراحمد دانست و گفت: رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، استفاده نکردن از ماسک و عادی انگاری بیماری کرونا موجب تشدید موج جدید و خطرناک‌تر شدن این بیماری در کهگیلویه و بویراحمد شده است.

یزدان پناه با بیان اینکه در صورت ادامه این روند تا چند روز آینده همه تخت‌های بیمارستانی تکمیل و شیوع این بیماری در استان غیر قابل کنترل می‌شود، گفت: مردم استان هشدار‌ها را جدی بگیرند و با پرهیز از عادی انگاری و شرکت در تجمعات و رعایت کردن صد درصدی دستور العمل‌های بهداشتی ضمن اینکه به حفظ سلامت خود و دیگران کمک می‌کنند کادر درمان را یاری کنند تا موج جدید کرونا را با کمترین تلفات انسانی به پایان برسانیم.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.