رییس سازمان پسماند شهرداری قزوین گفت: سگ‌های پلاک دار فاقد هرگونه عوامل بیماری زا هستند و مشکلی برای شهروندان به بار نمی‌آورند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین -  حسین عمویی، رییس سازمان پسماند شهرداری قزوین گفت: این سازمان در راستای اجرایی کردن بند ۱۵ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها در خصوص جلوگیری از شیوع امراض انسانی و حیوانی و لزوم جمع آوری سگ‌های بلاصاحب و دفع حیوانات مریض و با توجه به دستورالعمل ابلاغی از سوی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از اواخر سال ۹۴ با احداث و تجهیز کمپ حامی به عنوان اولین شهر در کشور برای اجرای طرح ساماندهی سگ‌های بلاصاحب شهری اقدام کرده است.

عمویی با بیان اینکه شهروندان اطمینان داشته باشند که فرایند زنده‌گیری و واکسیناسیون سگ‌های ولگرد به صورت کاملا اصولی صورت می‌گیرد و در نتیجه سگ‌های پلاک دار فاقد هرگونه عوامل بیماری زا هستند، اظهار داشت: سگ‌های بلاصاحب، شناسایی و زنده گیری می‌شوند و پس از انجام معاینات تشخیصی دامپزشکی، عملیات انگل تراپی، واکسیناسیون، عقیم سازی، پلاک گذاری و در نهایت واگذاری و رهاسازی می‌شوند.

عمویی با بیان اینکه غذا دادن به سگ‌های بلاصاحب موجب ماندگاری آن‌ها در شهر و افزایش تولید مثل آن‌ها می‌شود، گفت: از شهروندان تقاضا داریم که در این خصوص با شهرداری همکاری کرده و زباله‌ها را در ساعت مقرر، در مخازن مربوط و مکان‌های تعیین شده شهری قرار دهند و از تخلیه زباله در معابر عمومی، اطراف مخازن زباله و انهار سطح شهر پرهیز کنند.

 با توجه به حساسیت موضوع، سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین اقدام به تجهیز ۲ گروه در ۲ شیفت کاری به منظور زنده گیری سگ‌ها در سطح شهر کرده است.

رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین خاطرنشان کرد: با توجه به هماهنگی‌های به‌عمل آمده با سرپرست سامانه ۱۳۷ شهرداری، شهروندان در صورت مشاهده سگ‌های بدون پلاک با این سامانه تماس گرفته و موضوع را در اسرع وقت به عوامل اجرایی سازمان مدیریت پسماند اطلاع رسانی کنند تا اقدامات لازم جهت زنده گیری سگ‌ها صورت گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.