جانسون متحدان خود را به انسجام فراخواند

نخست وزیر انگلیس از متحدان خود خواست تا در برابر اقدامات احتمالی روسیه برای حمله به اوکراین متحد شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان - نخست وزیر انگلیس در کنفرانس امنیتی مونیخ با اشاره به اینکه تحریم هایی که انگلیس علیه روسیه در صورت حمله به اوکراین اعمال خواهد کرد، دسترسی مسکو به بازارهای مالی لندن را غیرممکن می کند، اظهار داشت که اروپا باید برای مقابله با این تهدیدات متحد شود. 

به گزارش النهار، بوریس جانسون در ادامه با اشاره به اینکه در صورت تهاجم به اوکراین، شوک بزرگی به جهان وارد خواهد شد، در پاسخ به سخنرانی وانگ یی، وزیر امور خارجه چین، در این کنفرانس به چین درباره تاثیر جنگ بین اوکراین و روسیه به ویژه بر تایوان هشدار داد.

جانسون در ادامه سخنرانی خود از اروپا خواست که به ثبات استراتژیک در سیاست‌های انرژی، دیپلماسی و بودجه نظامی پایبند باشد و از نفت و گاز روسیه مستقل شوند.

چین: باید به نگرانی‌های روسیه نیز احترام گذاشت

وزیر امور خارجه چین در سخنرانی خود در کنفرانس امنیتی مونیخ اعلام کرد باید به نگرانی های روسیه درباره اوکراین و همچنین نگرانی های دیگر کشورهای درگیر این بحران که نگران این هستند که این بحران به درگیری تبدیل می شود، احترام گذاشت.

 وزیر امور خارجه چین در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت: « همه طرفها حق دارند نگرانی های خود را بیان کنند و باید به نگرانی های منطقی روسیه نیز احترام گذاشته شود.»

وزیر امور خارجه چین در سخنرانی خود در کنفرانس مونیخ اظهار داشت که اوکراین باید کریدوری بین شرق و غرب باشد و باید نگرانی های روسیه را در نظر گرفت. بحران اوکراین به نقشه راه فراگیر به منظور رسیدن به راه حل ریشه ای که نگرانی همه طرف ها را در نظر بگیرد، نیاز دارد.

وزیر امور خارجه چین گفت که جهان ما با خطر دودستگی و درگیری روبروست و باید پایه های امنیت در جهان چند قطبی تثبیت شود. نباید به عقب بازگردیم و باید فضای جنگ سرد را متوقف کنیم و به دنبال ایجاد ائتلاف ها در اینجا و آنجا باشیم.

غربی‌ها و آمریکا بار‌ها به دروغ روسیه را به حمله به اوکراین متهم و ضرب الاجل ها‌ی دروغین برای آغاز حمله مسکو تعیین کرده اند و به بهانه دفاع از اوکراین نیرو‌ها و تسلیحات خود را در مرز‌های روسیه مستقر کرده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار