وزیر دفاع آمریکا در بحبوحه افزایش تنش‌ها میان روسیه با کشور‌های غربی ادعا کرد واشنگتن در کنار متحدان خود می‌ماند.

باشگاه خبرنگاران جوان - «لوید آستین» پس از افزایش چشم‌گیر تنش‌ها در دونباس میان استقلال‌طلبان دونتسک و لوهانسک با ارتش اوکراین ادعا کرد تهاجم روسیه به اوکراین اجتناب‌ناپذیر است، زیرا ارتش این کشور به سمت مواضعی پیش رفته که تنها منتظر اجازه برای حمله به اوکراین است.

براساس گزارش الجزیره وزیر دفاع آمریکا در ادامه اظهارات خود مدعی شد: «من می‌خواهم رئیس‌جمهور پوتین بداند که ما در کنار متحدان خود در لیتوانی، استونی و لتونی می‌مانیم، اما امیدواریم پوتین از آستانه درگیری عقب‌نشینی کند.»

آستین همچنین در پایان سخنان خود درحالی خواستار یافتن راه‌حلی دیپلماتیک برای بحران اوکراین شد، که واشنگتن با ادعا‌های خود بار‌ها هیزم به آتش تنش‌ها ریخته و حتی از زمان دقیق حمله روسیه به اوکراین در چهارشنبه هفته گذشته (۱۶ فوریه) نیز خبر داده بود.

«هریس» با تحریم‌های اقتصادی بی سابقه، روسیه را تهدید کرد

«کامالا هریس» معاون رئیس جمهور آمریکا نیز که در کنفرانس امنیتی مونیخ حضور دارد با اشاره به تحولات اوکراین در هشداری جدی به روسیه گفت: اگر روسیه به اوکراین حمله کند آمریکا و هم پیمانانش تحریم‌های اقتصادی بی سابقه‌ای علیه روسیه اعمال خواهند کرد.

براساس اظهارات هریس این تحریم‌ها موسسه‌های مالی روسیه و صنایع اصلی را هدف قرار خواهد داد. معاون رئیس جمهور آمریکا در بخش دیگری از اظهاراتش گفت مرز‌های کشور‌ها نباید به زور تغییر داده شود.

پیش از این نیز «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در سخنانی تنش‌آفرین بحران میان کی‌یف و جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک را بدتر کرد به طوریکه «کنستانتین کاساچف» نائب رئیس شورای فدراسیون روسیه اعلام کرد اظهارات جو بایدن تشویق مستقیم به یک عملیات نظامی از سوی کی‌یف است.

در همین راستا به دلیل گلوله‌باران دو جمهوری در دونباس بوسیله توپ‌خانه و سربازان اوکراین فرمانده استقلال‌طلبان دونتسک تایید کرد درحال تخلیه غیرنظامیان که بالغ بر ۷۰۰ هزار نفر می‌شوند، هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار