مسدود شدن ۱۷ حلقه چاه غیرمجاز در روستا‌های بخش مرکزی

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه گفت : در روز‌های گذشته ۱۷ حلقه چاه غیرمجاز در روستا‌های بخش مرکزی شهرستان کرمانشاه مسدود شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه- علیرضا شهلایی گفت : چاه‌ها در روستا‌های بیجانه، حصار سفید، سیاه بید و رحیم آبادبودند که درراستای سیاست حفاظت از دشت‌ها و با همکاری دستگاه قضایی و نیروی انتظامی مسدود شدند.

به گفته مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه وضعیت دشت‌های استان بحرانی است، ۵۰۰ دشت دارای آب شیرین کشور از نظر فرو نشست زمین به وضعیت بحرانی رسیده‌اند که از این آمار ۱۸ دشت در استان کرمانشاه قرار دارد.

با مقایسه آمار‌های بارش امسال با پارسال و میانگین بلند مدت و پراکندگی آن شاهد افت شدید و کاهش نزولات آسمانی در استان هستیم و همین امر باعث شده تا دشت‌های استان بطور قابل محسوسی دچار کاهش سطح آب شوند.

آب محور حیات و توسعه هر کشوری است و باید از این مایه ارزشمند بصورت صحیح و اصولی استفاده کرد.

 پایین رفتن سطح آب‌های زیر زمینی در کرمانشاه به حدی بحرانی شده که احتمال بروز پدیده فرونشست در این استان جدی است.

سال آبی گذشته در مجموع ۲۹۷ میلیمتر باران در سطح این استان بارید که نسبت به سال قبل ۳۴ درصد کاهش داشت و در نهایت منجر به کاهش ۶۰ درصدی روان آب‌ها و کاهش ۷۰ درصدی آب چشمه‌ها در کرمانشاه شد.

هر چند فعلا از نظر تامین آب شرب مشکلی وجود ندارد، اما وضعیت منابع آبی استان بحرانی است.

متاسفانه برخی ازکشاورزان بر خلاف قانون اقدام به کشت محصولات پر آب بر همچون برنج می‌کنند که منجر به تخلیه آب‌های زیر زمینی می‌شود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.