مدیرکل راه آهن یزد از جذب و حمل ۱۵۰ هزار تن محموله گندله از معدن چغارت بافق خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد - رحمت نژاد گفت: برای حمایت از صنایع داخلی کشور و کاهش هزینه‌های حمل و نقل، بارگیری ۱۵۰ هزارتن محموله گندله سنگ آهن از معدن چغارت از نیمه‌ی بهمن ماه در دستور کار راه آهن یزد قرار گرفت.

به گفته او به منظور جذب بار‌های ریل پسند، کاهش هزینه‌های حمل و حمایت از صنایع داخلی کشور، جذب ۱۵۰ هزار تن محموله گندله سنگ آهن از معدن سنگ آهن مرکزی ایران (چغارت) به فولاد کاوه و فولاد صبای هرمزگان در دستور کار راه آهن یزد قرار گرفت که عملیات حمل آن از نیمه‌ی بهمن ماه آغاز شده است.

رحمت نژاد می گوید: طبق رایزنی‌ها و برنامه ریزی‌های صورت گرفته با شرکت‌های حمل و نقل ریلی، تعداد ۴۰۰ دستگاه واگن لبه بلند در چرخه‌ی بارگیری قرار گرفته است و پیش بینی می‌شود تا پایان امسال، به صورت روزانه بالغ بر سه هزار و ۵۰۰ تن محموله به مقصد ناحیه هرمزگان حمل شود.

مدیرکل راه آهن یزد گفت: شرکت سنگ آهن مرکزی ایران بزرگترین تولیدکننده سنگ آهن دانه بندی کشور طی ۴۰ سال گذشته است و از سال ۱۳۵۰، عملیات استخراج سنگ آهن در معدن چغارت آغاز شده و تاکنون سنگ آهن مورد نیاز کارخانه ذوب آهن اصفهان و صنایع فولادسازی کشور را تامین نموده و از سال ۱۳۸۰ نیز، به جمع صادرکنندگان سنگ آهن پیوسته است.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: حمل و نقل ، سنگ آهن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.