به گفته مسئولان Citizen Lab، تصویر کشف شده در گوشی آیفون یک فعال عربستانی منجر به رسوایی سازندگان بدافزار Pegasus شد.

باشگاه خبرنگاران جوان - طبق گزارش‌ها در ماه ژوئیه از نرم افزار جاسوسی پگاسوس برای هک گوشی‌های هوشمند از جمله آیفون‌های متعلق به روزنامه نگاران، فعالان و سایر افراد موردنظر برخی از دولت‌ها در سراسر جهان استفاده شد.

به گزارش appleinsider، شواهد نشان دهنده رسوایی جاسوس افزار Pegasus گروه NSO است. پس از کشف یک تصویر جعلی در آیفون، نهاد‌های بین المللی در مورد حفظ حریم خصوصی اعتراض کردند. ده‌ها گوشی هوشمند مورد هجوم این ابزار قرار گرفته و بیش از ۵۰ هزار شماره تلفن مورد توجه سازندگان این نرم افزار مخرب بوده است. این اتفاق منجر به تحقیقات در مورد NSO Group، نرم افزار Pegasus و دولت‌های استفاده کننده از این ابزار شده است. می‌توان پس از بارگذاری اطلاعات کاربر روی کنترلر ردپای پگاسوس را بر روی آیفون هدف پنهان کرد؛ اما باقی ماندن تصویر جعلی در آیفون لوجین الحثلول، فعال عربستانی سعودی منجر به نیمه تمام ماندن هک او شد.

گروه NSO

الحثلول فوریه ۲۰۲۱ از زندان آزاد شد. او به اتهام آسیب رساندن به امنیت ملی محکوم شده بود. او پس از آزادی، ایمیلی از گوگل مبنی بر تلاش هکر‌های تحت حمایت دولت برای ورود به حساب جیمیلش دریافت کرد. او بلافاصله از گروه Citizen Lab برای بررسی آیفونش درخواست کرد. شش ماه بعد، وجود نقص فنی در Pegasus منجر به کشف یک فایل مخرب روی دستگاه این فعال عربستانی شد. به گفته بیل مارکزاک محقق آزمایشگاه Citizen Lab، این فایل برای هک مورد استفاده قرار گرفته بود. شرکت اپل پس از این حادثه از گروه NSO شکایت کرد. بر اساس گزارش ها، FBI هم در مقطعی از این جاسوس افزار استفاده کرده است.

نرم افزار پگاسوس


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار