رئیس بیمارستان امام علی (ع) بجنورد گفت: عمل جراحی کیسه صفرا به روش نوین بعد از تهران و مشهد برای نخستین بار در خراسان شمالی انجام شد.

باشگاه خبرنگاران جوان بجنورد -  حسینعلی سلطانی گفت: نخستین جراحی لاپاراسکوپی به روش جدید انجام شد که خروجی خوبی نیز داشت و حال عمومی بیمار اکنون خوب است.

او گفت: با ظهور لاپاراسکوپی، انقلابی در این عمل‌های جراحی ایجاد شد و اکنون درمان کیسه صفرا همچون سنگ و عفونت به روش جراحی لاپروسکوپی و با برش نیم سانتی و یک سانتی و به کمک دوربین و یک سری ابزارها، بدون نیاز به برش ۲۰ سانتی سابق انجام می‌شود.


بیشتر بخوانید


در حال حاضر یکی از جدیدترین روش‌های که وجود دارد، معروف به «Single-incision laparoscopic surgery» است که به جای چهار برش تنها یک برش داده می‌شود و از طریق همان یک برش که در نهایت بیشتر از دو سانت نیست، کیسه صفرا خارج می‌شود.

رئیس بیمارستان امام علی (ع) بجنورد با بیان اینکه این نوع عمل جراحی، نسبتا جدید و دشوار است، ادامه داد: در استان خراسان شمالی پیش از این تجربه این عمل را نداشته‌ایم و در بقیه نقاط کشور نیز شاید تنها دانشگاه‌های بزرگ از جمله مشهد و تهران این کار را انجام داده باشند، اما این عمل در استان خراسان شمالی اولین بار انجام شد.

 مسلماً هر برشی که در بافت پوست انجام شود، در نوع خود می‌تواند عوارضی از جمله عفونت، خونریزی و مشکلاتی را ایجاد کند، اما وقتی این برش‌ها کمتر شود، عوارض و درد بعد از عمل بیمار نیز کاهش پیدا می‌کند.

 این روش جای کار زیاد دارد، از این پیشرفته‌تر روش‌های رباتیک است که هنوز در کشور در دست تحقیق و بررسی و به مرحله اجرا نرسیده و در حال حاضر روش لاپاراسکوپی بالاترین روش درمانی در کشور شناخته می‌شود که در استان ما امکان انجام آن فراهم است.

انتهای پیام/د

برچسب ها: جراحی ، کیسه صفرا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.