مسئول امور بین الملل و دیپلماسی شهری یزد گفت: هم اکنون با هفت شهر پیمان خواهر خواندگی داریم و در تلاشیم با ۱۳ شهر دیگر نیز این پیمان را ببندیم.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد -  عاشق طوس گفت: شهر یزد در حال حاضر با هفت شهر هفت مرحله قرارداد خواهر خواندگی را گذرانده و رسما خواهر خوانده است.

او گفت: ۱۳ شهر دیگر نیز در برنامه قرار دارند تا سه سال آتی قرار داد خواهد خواندگی ان‌ها بسته شود.

مسئول امور بین الملل و دیپلماسی شهری شهرداری یزد گفت: نخستین پیمان خواهر خواندگی یزد از سال ۱۳۷۹ انجام شد، اما عملا قراداد‌های خواهر خواندگی مربوط به دو تا سه سال اخیر هستند.

او گفت: برای اینکه پیمان خواهر خواندگی منحصر برای یک دوره مدیریت شهری نباشد به ۱۰ سال افزایش یافت و ازسال ۹۸ با قید اتوماتیک تمدید می‌شود.

مسئول امور بین الملل و دیپلماسی شهری شهرداری یزد در مورد دستاورد‌های خواهر خواندگی گفت:هنوز در شهر یزد در خصوص ارتباطات بین المللی و بین شهری درآغاز کار هستیم و زود هست تا در مورد اثرات بلند مدت آن صحبت کنیم اماتجربه این موضوع در شهر‌های بزرگ وجود داشته است.

عاشق طوس گفت: آنچه از دید ما مورد نظر هست معرفی شهر یزد به عنوان شهر تاریخی و گردشگر پذیر است.

عاشق طوس ادامه داد: عراق و سوریه به عنوان همسایگان نزدیک ارتباطات زیادی با ما دارند و آخرین لایحه خواهر خواندگی که ارائه داریم با کربلای عراق و حلب سوریه برای خواهر خواندگی است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.