عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از نهایی شدن همسان سازی حقوق اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها در کمیسیون تلفیق بودجه مجلس خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان -  علی کریمی فیروزجایی گفت: بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق، سال آینده حقوق اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها، مراکز و موسسات آموزش عالی و پژوهشی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و همچنین دستگاه‌ها و مراکز و موسسات آموزش عالی و پژوهشی وابسته به سایر دستگاه‌های اجرایی و نیز دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی که از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی یا شورای گسترش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مجوز دارند و اعضای هیئت علمی آن‌ها از طریق مرکز جذب هیئت علمی  وزارت علوم به کارگیری شده اند، با حقوق اعضای هیئت علمی غیربالینی دانشگاه‌های وابسته وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همسان سازی خواهد شد.

به گفته سخنگوی فراکسیون دانشگاهیان مجلس، دستگاه‌های مشمول این قانون موظفند از محل اعتبارات جاری خود اعتبارات مربوط به همسان سازی حقوق اعضای یادشده را پرداخت کنند.

کریمی فیروزجایی گفت: دولت با قبول مسئولیت تامین ۲۵۰هزار میلیارد ریال از منابع مورد نیاز اجرای لایحه رتبه بندی معلمان، از سال آینده آن را عملیاتی می‌کند و برای شروع رتبه بندی معلمان از مهرماه ١٤٠٠ هم پیگیری قاطعی از جانب مجلس شورای اسلامی در جریان است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
دکتر طهمورث شیری
۱۹:۱۶ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
گویا اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی از کشوری دیگر هستند؟ اصلا در محاسبات مجلس قرار ندارند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۵ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
یعنی یه استاد اتم با یه استاد زبان خارجی یه اندازه باید جقوق بگیرن !!!
پس اصل تناسب حقوق با میزان نیاز چی میشه ؟؟؟
مسخره است مثل این میمونه که مثلا حقوق یه عمله با یه دکتر یکی بشه اینجوری مگه ملت دیوونه اند برن سراغ علم و دانش
آخرین اخبار