جزئیات لایحه بودجه شهرداری شیراز برای سال ۱۴۰۱ که نسبت به امسال، ۲ و نیم برابر رشد داشته است، در صحن علنی شورا بررسی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - چهل‌ونهمین صحن علنی شورای شهر شیراز با تحلیل بودجه شهرداری شیراز که شب گذشته در جلسه فوق‌العاده به تصویب رسیده بود، آغاز شد.

مهدی طاهری، رئیس شورای شهر شیراز گفت: قبل از شروع اسفند باید بودجه به تصویب می‌رسید که به همین منظور شورا روز گذشته جلسه فوق‌العاده تشکیل داد و بودجه تصویب شد.

او گفت: هم کلیات بودجه و هم جزئیات بودجه به تصویب رسید که به فرمانداری ارسال می‌شود تا مسیر قانونی را طی کند.

رئیس شورای شهر شیراز گفت: از استانداری و مجموعه فرمانداری که کمک کردند تا لوایح درآمدی به موقع به تصویب و به ابلاغ برسد تشکر می‌کنم.

او گفت: از زمانی که لایحه بودجه به شورا رسید تا روز گذشته جلسات فشرده و مفصلی در کمیسیون‌های شورا برگزار شد تا حداکثر هماهنگی در این لایحه و مصوبه به وجود آید.

طاهری با اشاره به لایحه بودجه شهرداری شیراز گفت: این مصوبه میثاق شورا با شهرداری برای سال آینده است و یکی از مهم‌ترین مصوبات شورا به حساب می‌آید.

براساس این مصوبه بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری شیراز و سازمان‌های تابعه با مبلغ ۱۵۳هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال) درآمد است.

همچنین براساس این مصوبه مبلغ ۱۵۳ هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال هزینه شامل ۲۴ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبارات اقتصادی- هزینه‌ای، مبلغ ۹۶ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و مبلغ ۳۲ هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال اعتبار تملک دارایی‌های مالی است.

ابراهیم حسینی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر شیراز نیز گفت: بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری شیراز ۶۵ درصد نسبت به متمم رشد دارد و ۲.۵ برابر بودجه ۱۴۰۰ است.

او گفت: وابستگی بودجه ۱۴۰۱ به وام و اوراق ۵ درصد کمتر شده است و درباره تامین بودجه از فروش زمین همان ۲۵ درصد بودجه سال گذشته است.

حسینی به هزینه‌های جاری در بودجه اشاره و گفت: حقوق و مزایای پرسنل طبق قانون در بودجه پیش‌بینی شده و هزینه‌های جاری انقباضی بسته شده است و تلاش شده که حداکثر صرفه‌جویی در بودجه انجام بگیرد.

عضو شورای شهر شیراز با اشاره به محاسن بودجه ۱۴۰۱ گفت: یکی از بهترین محاسن بودجه این است که هزینه‌های جاری نسبت به عمرانی کاهش یافته است که این سبب توجه بیشتر به میاحث عمرانی می‌شود.

او گفت: حسن دیگر بودجه اهتمام شورا و شهرداری به پرداخت بدهی‌های معوق است چراکه امروز بدهی قطعی شهرداری شیراز ۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان است و برخی از بدهی‌ها از سال ۹۵ تاکنون باقی مانده است.

حسینی با تاکید بر اینکه شورا و شهرداری در متمم ۱۴۰۰ و بودجه ۱۴۰۱ برای پرداخت بدهی‌ها همت کردند، گفت: ۱۱ درصد بودجه ۱۴۰۱ فقط برای پرداخت بدهی‌ها است که این غیر از اقساط وام و اوراق مشارکت است.

عضو شورای شهر شیراز گفت: توجه به مناطق محروم و آبادانی محلات، توجه به تحقق عنوان سومین حرم اهل بیت، ۴ برابر شدن بودجه فرهنگی، توجه به هوشمندسازی شهر و احیای باغات از محاسن بودجه ۱۴۰۱ است به گونه‌ای که هزار میلیارد تومان به ستاد باغات اختصاص پیدا کرده است.

حسینی گفت: پروژه‌های بزرگ مقیاس در بودجه ۱۴۰۱ توجه جدی شده است و در احکام بودجه به شهرداری اجازه داده شده که درآمد اضافی را خرج پروژه‌های بزرگ مقیاس کند که این غیر از بودجه در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.