مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر از افتتاح نخستین آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای هنر‌های تجسمی در شهر سیراف در جنوب استان بوشهر خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر- عبدالمجید دراهکی مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر در افتتاح نخستین آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای هنر‌های تجسمی در شهر سیراف گفت: کشف، رشد و ارتقای استعداد‌های هنری در جنوب استان بوشهر و شهر سیراف، از اهداف افتتاح این آموزشگاه هنری است.

او با بیان اینکه ۳ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در این هفته در استان بوشهر به بهره برداری رسیده است، افزود: دوآموزشگاه در رشته مراقبت و زیبایی در شهر‌های بوشهر و جم و یک آموزشگاه در رشته هنر‌های تجسمی در شهر سیراف افتتاح شده است.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر  ضمن تأکید بر اینکه ظرفیت‌های موجود فرهنگی و هنری بخش خصوصی، جامعه را در رسیدن به درجه مورد قبول فرهنگی و هنری بی نیاز می‌کند، عنوان کرد: آموزشگاه‌های آزاد مهارتی بازوی توانمند سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای برای توسعه آموزش‌های حوزه مهارت به شمار می‌روند.

دراهکی ادامه داد: توان و بضاعت دولت برای برآورده کردن نیاز‌های آموزشی و مهارتی متقاضیان و جویندگان کار محدود است و با گسترش آموزشگاه‌های آزاد می‌توانیم این خلاء را پر کنیم و فرهنگ مهارت را در جامعه توسعه ببخشیم.

 او بیان کرد: در دوره جدید بناست متقاضیان واجد شرایط راه اندازی آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای در کمترین زمان ممکن مجوز فعالیت دریافت کنند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر از وجود ۲۱۰ آموزشگاه آزاد در استان بوشهر خبر داد و گفت: این آموزشگاه‌ها در حوزه‌های مختلف فنی، صنعتی، خدماتی، فرهنگ و هنر و کشاورزی مشغول فعالیت هستند وهمچنین ۱۶ آموزشگاه دیگر نیز در حال طی کردن مراحل قانونی برای صدور مجوز هستند.

دراهکی با بیان اینکه هرچه حوزه‌های فنی ما بیشتر باشد میزان خدمت رسانی به مردم بیشتر می‌شود، تاکید کرد: به دنبال جریان سازی مهارت هستیم تا مهارت جزو سبد خانواده‌ها شود و تلاش می‌شود مسیر را از سمت مدرک گرایی به سمت مهارت آموزی سوق دهیم.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.