سرپرست مخابرات استان کرمانشاه گفت : پروژه "فیبرنوری خانگی" از پنج سال پیش اجرا شده در این طرح فیبرنوری تا درب منازل برده شده و اینترنت خانگی از طریق فیبرنوری تامین می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه- امیری گفت : برای انجام این کار نیاز است که مشترکین هزینه‌ای را برای ایجاد زیرساخت فیبرنوری تا درب منزل پرداخت کنند و پس از آن هزینه ماهانه مصرف اینترنت هم لحاظ می‌شود.

به گفته سرپرست مخابرات استان کرمانشاه متاسفانه به دلیل قیمت بالا جهت تامین زیرساخت ها، استقبال چندانی از این طرح تاکنون صورت نگرفته است. البته دولت در این زمینه راهکار‌هایی دارد از جمله اینکه بتوان پرداخت هزینه زیرساخت فیبرنوری تا درب منزل را اقساطی کرد.

دولت برای افزایش فیبرنوری در کشور برنامه ریزی کرده دولت برنامه دارد تا پایان عمر چهارساله خود ۲۰ میلیون پورت فیبرنوری خانگی را واگذار کند و قطعا سهم مخابرات در این زمینه سهم بزرگی خواهد بود و استان کرمانشاه هم بسته به استقبال مردم از مزایای این طرح برخوردار می‌شوند.

هزینه تامین فیبر نوری تا درب منزل برای هر مشترک حدود دو تا سه میلیون تومان است که اگر قسطی شود قطعا استقبال از این طرح افزایش خواهد یابد.

در حال حاضر طرح "فیبرنوری خانگی" عمدتا برای شرکت ها، ادارات، صنایع و ... که توان پرداخت هزینه‌های آن را دارند، اجرا می‌شود.

در حال حاضر ظرفیت ایجاد هشت هزار پورت "فیبرنوری خانگی" را در استان داریم که تاکنون ۱۵۰۰ خانوار به آن متصل شده اند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.